Hebben vallende blokken ook gevoelens? In dit grappige spelletje wordt een Spike Trap (voor de Mario-fans: een soort mechanische versie van een Thwomp-blok) verliefd op de platformheld. Omdat hij niet kan praten probeert hij zijn liefde te uiten op de enige manier die een Spike Trap kan verzinnen: door de roodharige avonturier keer op keer te verpletteren.
Van die verliefdheid moet je je verder niet te veel voorstellen. Na twee korte toneelstukjes in de eerste levels verdwijnt het verhaal grotendeels naar de achtergrond. Misschien is er nog een speciaal eindfilmpje te unlocken door alle levels foutloos uit te spelen (succes, mij lukte het niet), maar voor een zelfbenoemde love story is Spike niet erg romantisch.
Het kat-en-muis-spel tussen de avonturier en het blok is gelukkig wel onderhoudend. De eerste keer loopt hij nog nietsvermoedend onder je door zodat je hem gemakkelijk kunt pletten, maar daarna wordt meneer met iedere poging slimmer. Zijn psychologische trucjes (rennen, op het laatste moment stoppen, terug lopen, omdraaien, nog een keer rennen, weer stoppen en dan toch doorrennen) zijn zo overtuigend dat je af en toe zou zweren dat er een menselijke speler achter de knoppen zit. Spike uitspelen duurt maar een paar minuten waarna je wordt gerecenseerd door een heuse gamesjournalist.
Lees ook:Camelot maakt golf-spel voor Wii… zonder Mario
Lees ook:Op avontuur in Dark Souls – dag 2
Lees ook:Super Meat Boy op de Xbox 360 krijgt gratis downloadable content
Lees ook:Cave Story is bijna klaar
Lees ook:Online spelletje: The Love Letter
Ha best moeilijk wel grappig oe hij jou steeds op een verkeerde spoor probeert te zetten. Ik ben altijd te laat
wat wat krijg je als je shift mixed met portal?
http://www.kongregate.com/games/Zillix/p-i-g