Alles wat we tot nu toe weten over Bit.Trip Fate (niet veel)


Een paar weken geleden kondigde Gajin_Games aan dat hun vijfde WiiWare-spel Bit.Trip Fate ging heten. Op het eerste gezicht de minstzeggende titel van allemaal (met namen als BEAT en RUNNER wist je nog een beetje wat je kon verwachten, en zelfs CORE en VOID waren achteraf veelzeggende titels) en tot overmaat van ramp gaven de makers behalve die titel geen enkele nieuwe informatie. Met een serie die zoveel verschillende genres omvat als de Bit.Trip-serie kan Fate dus van alles betekenen. Vastbesloten om toch iets meer te ontdekken speurde ik het internet af naar meer Bit.Trip Fate-informatie. Is er al *iets* bekend?

fate11
Team Meat bevestigt op Twitter dat Bit.Trip Fate een “shooter” is. Helaas heeft dat woord inmiddels zoveel betekenissen dat we er weinig mee opschieten. Een first person shooter? Een on-rails shooter? Een shoot’em up? Een run-and-gun shooter? Wat heeft Edmund gespeeld?

(En opnieuw een gastoptreden van Meat Boy! Hoera!)


Ik weet niet waar deze Facebook foto precies is gemaakt, maar hij bevat volgens Bit.Trip-fans schetsen voor mogelijke Fate levels. Doet mij sterk denken aan een klassieke shoot’em up naar het voorbeeld van Gradius, al kan het natuurlijk ook een schematische tekening zijn van een driedimensionaal level.

“I just got my first legitimate PERFECT in an entire BIT.TRIP level! It was Level 1 of BIT.TRIP F_ _ _! My key to success? The Wii Zapper.” – Alex Neuse

Interessant citaat waar ik twee dingen bij dacht:

  • Het is veelzeggend dat één van de drie bedenkers nu pas voor het eerst een perfect score haalt in één van zijn eigen spellen. Deze serie is hardcore!
  • Fate is dus geschikt voor de Wii Zapper. Nu weet ik ook wel dat de Wii Zapper een stuk plastic is dat in principe “geschikt” is voor bijna alle Wii-spellen, maar het zegt toch wel iets dat uitgerekend dat accessoire Alex helpt om beter te spelen. Met een cursor op vijanden richten moet haast wel het centrale spelmechanisme zijn.

Video-interview met Alex Neuse via Destructoid. Het filmpje duurt tien minuten voor wie hem zelf wil bekijken, maar dit zijn de belangrijkste Bit.Trip Fate-details:

  • Krijgt waarschijnlijk een co-op “helper mode” die ongeveer zo werkt als de co-op in Super Mario Galaxy 2: een extra cursor die Speler Eén te hulp schiet als het mis dreigt te gaan.
  • Commander Video blijft de hoofdrolspeler, maar andere personages uit het Bit.Trip-universum spelen in Fate een grotere rol dan voorheen.
  • Omschrijft Fate als “de Empire Strikes Back van de serie.”

Bit.Trip Fate staat in Amerika gepland voor de herfst van 2010.

[g.forum]

Lees ook:Bit.Trip Fate 25 oktober naar Amerika, “binnenkort” naar Europa
Lees ook:Het laatste Bit.Trip-spel heet Bit.Trip Flux
Lees ook:Alex Neuse legt uit: de betekenis van de Bit.Trip-serie
Lees ook:Bit.Trip Fate in het winkelkanaal met gratis demo
Lees ook:Bit.Trip Fate teaser image

4 reacties op “Alles wat we tot nu toe weten over Bit.Trip Fate (niet veel)

  1. Kikujiro

    Super Meat Boy… zal het ooit nog gereleased worden?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ja, het spel is inmiddels af. :) Laatst zag ik Tommy (één van de ontwerpers) ergens opscheppen dat hij SMB als eerst mens ter wereld helemaal had uitgespeeld. Volgens de laatste Tweet op het hierboven gelinkte account zijn ze nu bezig met de localisatie.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Kikujiro

        ‘Localisatie’ belooft voor veel Europese gamers (lees: gamers die wel Engels kunnen lezen en spreken) vaak weinig goeds. Nou ja, hopelijk ligt de releasedate voor de datum waarop Hirsch Ballin zijn wetswijziging t.a.v. geweldadige games er doorheen jaagt.

          /   Beantwoorden  / 
  2. Zaaltje

    Ziet er zeer interessant uit, maar afwachten wat het dan uiteindelijk wordt!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.