Sonic Colours lijkt tot nu alles goed te doen


Een handvol nieuwe screenshots van Sonic Colours op de Wii. Het was je misschien nog niet opgevallen, maar tegen alle verwachtingen in ziet dit eruit als het no nonsense Sonic The Hedgehog-spel waar fans al jaren op wachten. Nee echt! Ik heb al heel wat gameplayfilmpjes bestudeerd en het lijkt er werkelijk op dat Sega de spelverpestende gimmicks deze keer achterwege laat. Sonic holt door zoals altijd prachtig vormgegeven levels en schakelt moeiteloos tussen 2D en 3D (de eerste en hopelijk niet de laatste keer dat Team Sonic een idee overneemt uit een recent Mario-spel). Zelfs de superkrachten van de ‘Wisps’ zien er eigenlijk best tof uit. Razendsnel door de grond boren of als een flipperbal door de levels stuiteren lijkt de non-stop actie niet te onderbreken. Ik ben nog steeds bang dat Sega iets achter de hand houdt waar ze ons over een paar maanden mee willen “verrassen,” maar voorlopig oogt Sonic Colours ronduit veelbelovend. Ik kan het ook bijna niet geloven.

[g.forum]

Lees ook:Alweer een nieuwe Sonic game voor Wii en DS
Lees ook:Sonic Colours op de DS = Sonic Rush 3
Lees ook:Sega redt egels om Sonic Colours te promoten
Lees ook:Nieuwe Sonic Unleashed trailer valt alweer niet tegen
Lees ook:Kijk dit: zeven minuten Sonic Generations

14 reacties op “Sonic Colours lijkt tot nu alles goed te doen

  1. Kikujiro

    Nou het zou me niet verbazen als Sega vlak voor release nog een ‘vernieuwende’ toevoeging aankondigt die het spel volgens Sega nog ‘leuker’ maakt, zoiets als “Slow-mo Mode” of iets dergelijks…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Het meta-spelletje “raden wat Sonic Team nu weer voor verschrikkelijks heeft bedacht” is eigenlijk leuker dan alle recente Sonic-spellen bij elkaar. ;) Het zijn ook altijd van die ideeën waarvan iedereen meteen ziet “dit is geen goed idee.” Je hoort gamers over de hele wereld bij wijze van spreken gelijktijdig een facepalm maken. Hoe kan het toch dat Sega plannen als de werehog of het pratende zwaard het groene licht heeft gegeven?
      .
      Maar goed, als er weer zo’n gimmick in Sonic Colours is verwerkt weet Sega het tot nu toe verdraaid goed stil te houden. Alles wat ik heb gezien waren snelle actielevels.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Zeruda

    Ik blijf sceptisch. Zo ging het ook met de eerste beelden van Sonic Unleashed (een spel dat ik absoluut geweldig vond, behalve die giga lengte van de werehog levels).

      /   Beantwoorden  / 
  3. The Dude

    Ik was klaar om een cynisch bericht achter te laten, maar dat filmpje ziet er écht heel erg goed uit: het boren lijkt (voor de verandering) een goede innovatie aan het aloude Sonic-concept en de graphics zien er uit aslof ze echt hun best hebben gedaan op de Wii (die normaal niet zoveel aandacht krijgt). Maar… fool me once, shame on you, fool me twice…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Niels

    Dat filmpje zag er echt goed uit. Ben nog wel een beetje voorzichtig met enthousiasme, want het gaat nog wel om een moderne Sonic game…

      /   Beantwoorden  / 
  5. Ferry

    wordt wel vrolijk van dit filmpje! ik vond sonic adventure2Battle ook al redelijk goed (de besturing was matig maar denk beste 3D sonic tot nu toe) en heb me daarmee echt veel vermaakt!! ik hoop dat deze titel iets van die game weet te vangen en misschien nog verder weet te brengen. de snelheid zit er goed in en ook al zijn de levels deels 2D ogen ze nog echt 3D.

    en die vette power ups zijn ook wel cool “Color up!” en dan graven!!

    heb er wel zin in, ze hebben me toch weer weten te overtuigen, unleashed was jammer maar de daglevels waren geniaal!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      Die daglevels waren zeker geniaal. Daar was echt niets mis mee. Sega zou eigenlijk een goedkope versie van Unleashed moeten uitbrengen met alleen de daglevels.

        /   Beantwoorden  / 
  6. G.Basioh

    enige wat me nu tegenvalt zijn die fentilator-achtige lifts.

      /   Beantwoorden  / 
    1. The Dude

      Die dingen zaten ook in Sonic 2 & 3 als ik me niet vergis. Niet dat dat ze automatisch leuker maakt, maar toch.

        /   Beantwoorden  / 
  7. simon

    lekker hoor,.. eigenlijk doet sonic wat ik al heel lang zoek, een race spel zonder auto’s, boten of moters.

      /   Beantwoorden  / 
    1. The Dude

      En dan te bedenken dat Sonic in z’n 6 échte race-spellen altijd in een auto zit of op een snowboard staat (met uitzondering van Sonic R)!

        /   Beantwoorden  / 
  8. altasia

    Net als ieder ander hier boven kijk ik ook uit naar dit. Ziet er weer uit als sonic.

    Grafisch is het trouwens wel echt heel strak vormgegeven, weet je zeker dat dit voor de wii komt en geen ps3/xbox game is?

    Maar ff de reviews af wachten. Laast gekochte sonic game is idd geweest adventure2Battle voor de cube, in mijn ogen ook de laatste echt sterke sonic. Daarna wijs geluisterd en nooit meer in huis gehaald

      /   Beantwoorden  / 
    1. The Dude

      Ik dacht aanvankelijk ook dat ik naar een ps3/360 filmpje zat te kijken, totdat de wiimote wapperend in beeld verscheen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Erik

        Sega is vooral heel goed met textures. Ik denk dat de GameCube-versie van F-Zero (gemaakt door Sega ja) vandaag de dag nog steeds geen gek figuur zou slaan op de PS3/Xbox 360. Wat het mist aan shaders en real time belichting maakt het goed doordat alles er zo loeischerp uitziet. De superstabiele framerate helpt natuurlijk ook.

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.