Yoshio Sakamoto had eerst een hele andere Other M gepland


Yoshio Sakamoto – de man die aan het roer staat bij de ontwikkeling van Metroid: Other M – overdreef niet toen hij laatst toegaf dat hij Team Ninja vooral om hulp had gevraagd omdat zijn eigen team geen verstand had van driedimensionale spellen. Op de Game Developers Conference in San Francisco onthulde hij gisteren dat Other M zich oorspronkelijk zou afspelen in een lange tunnel. Spelers zouden wel een driedimensionale wereld zien, maar zodra Samus probeerde van het pad af te wijken zou ze worden tegengehouden door onzichtbare muren. Ouch. Dat klinkt helemaal niet tof. Team Ninja stelde meteen voor om dan maar tweedimensionaal te gaan met de mogelijkheid om over te schakelen naar een first person perspectief. Overigens ben ik sinds gisteren ook op zoek naar de openingsscene van Metroid: Other M. Sakamoto schijnt hem getoond te hebben en ik kan niet geloven dat alle journalisten zich aan het filmverbod hebben gehouden. Het filmpje opent met het eindbaasgevecht van Super Metroid, inclusief 2D sprites, en schakelt halverwege over naar 3D. Dat moet ik zien!

[g.forum]

Lees ook:Veel spelbeelden in nieuwe Metroid: Other M trailer
Lees ook:Nintendo maakt nieuwe Metroid voor de Wii… met hulp van Team Ninja
Lees ook:Waarom er nooit een Metroid voor de Nintendo 64 is verschenen
Lees ook:Kijk dit: Metroid fan-film The Sky Calls
Lees ook:Het verhaal van Samus en de Metroid, van 1991 tot Other M

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.