Nintendo’s grote nieuws deel 2: het geheugenprobleem is opgelost

Na drie jaar lang non-stop gezeur van gamers en game-journalisten is het dan eindelijk zover: Nintendo heeft het geheugenprobleem van de Wii opgelost. Voortaan kunnen Virtual Console- en Wii Ware-spellen rechtstreeks vanaf een SD memory card worden geopend. Nieuwe systeemsoftware (die NU beschikbaar is!) voegt een symbool toe aan het opstartmenu waarmee je toegang krijgt tot het SD-kaartmenu: twintig schermen met ieder twaalf kanalen. Afhankelijk van het type geheugenkaart kunnen daar dus tot 240 spellen worden opgeslagen. Ruim voldoende voor zelfs de meest fanatieke downloaders. Een spel opstarten vanuit het SD-kaartmenu duurt een paar seconden langer dan het gewone Wii-menu, maar zodra het laadscherm achter de rug is werkt alles probleemloos. Ik zal de koelkastgrappen nog gaan missen.

- Spellen verplaatsen van het Wii-menu naar het SD-kaartmenu is nog steeds erg omslachtig. Kanalen kunnen alleen via het geheugenbeheer van de Wii gekopieerd worden van het ene naar het andere menu.

- Wel is het nu mogelijk om spellen rechtstreeks vanuit het Winkel Kanaal te downloaden naar je SD-kaart. Grote kans dat die methode sneller is dan de omweg via geheugenbeheer.

- In het Winkel Kanaal zag ik dat ik in totaal 29 spellen heb gedownload, waarvan ik het merendeel ook alweer had verwijderd om plaats te maken voor nieuwe spellen. Momenteel ben ik dus bezig om ze opnieuw één voor één te downloaden naar mijn SD-kaart.

- Voorheen kon de Wii alleen SD-kaartjes lezen van maximaal 2GB, maar met de nieuwe systeemsoftware worden ook kaarten t/m 32GB ondersteund.

[games.blog forum]

Lees ook:Toki Tori downloaden voor de Wii (lastiger dan het lijkt)
Lees ook:Metroid Prime 3 Preview Kanaal nu beschikbaar
Lees ook:Nintendo Japan lanceert het Wii Catering Kanaal
Lees ook:Het Nintendo Power kanaal?
Lees ook:Wii “Gratis DS demo kanaal” vandaag gelanceerd in Japan

4 reacties op “Nintendo’s grote nieuws deel 2: het geheugenprobleem is opgelost

  1. Swiiman

    WOW!!! dat is wel ff mooi zeg!!! 32 Gig??? de xbox 360 Harde schijf was 20 Gig??? Damn dit is wel een goede oplossing uiteindelijk!!!!!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Berend Jan

    nu is het nog belangrijk snelle SD kaartjes in je Wii te drukken. Die langzame type 1 en 2 kaartjes zijn te traag je moet een type 6 kaartje hebben die gaan redelijk snel ik heb een 2GB type 4 kaartje en ik laad onslaught (302 bloks) binnen 5 seconden op.
    .
    Ook laten de spellen die je vanaf je SD speelt een verborgen kanaal achter op je Wii zag ik.
    .
    Mijn Wii is weer lekker leeg, en ik kan weer alle suffe kanalen terugzetten die ik ooit eens weggedaan heb.
    .
    Welkom terug everybody votes channel, nintendo kanaal en mii stemkanaal…

      /   Beantwoorden  / 
  3. Kikujiro

    Goed nieuws dus. Vanavond maar eens even alles opnieuw downloaden.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Linkster/G.Tom

    ik heb hem vanochtend gedownload.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.