Konami’s tweede exclusieve Wii game


Okee, mijn wilde ideeën voor een Ganbare Goemon Wii of Twinbee Wii kunnen nog even in de ijskast. Het nieuwe spel dat Konami deze week aankondigde is wederom (Net als Eledees) een gloednieuwe franchise. Er dat is helemaal niet erg als het gaat om een unieke platformgame met een waterdruppel in de hoofdrol die Dewy’s Adventure heet.

Dewy’s Adventure ziet er leuk uit. Je bestuurt Dewy à la Super Monkey Ball door met je controller de volledige spelwereld te kantelen. Alleen is dit spel in opzet veel meer een platformgame dan een simpel parcours met hindernissen. Tel daarbij op dat Dewy niet echt een balletje is (met een druk op de knop kan de speler hem bovendien laten bevriezen tot een ijsklontje of laten verdampen tot een wolkje stoom), en dat Dewy’s Adventure 6 grote spelwerelden bevat in plaats van tientallen hele kleine, en we hebben duidelijk te maken met een hele andere game.

Dewy’s Adventure is gedeeltelijk gemaakt door hetzelfde team als Eledees. Ook heeft dezelfde (in Japan erg populaire, zo lezen we op IGN) illustrator de sfeervolle tussenfilmpjes verzorgd. We herkennen zijn stijl vrijwel onmiddellijk:

(Een onvoorstelbaar suf verhaaltje trouwens… het gaat om de gameplay zullen we maar zeggen).

Interessanter is dan ook het onderstaande filmpje waarin het spel daadwerkelijk in actie is te zien. Dewy’s Adventure staat helaas pas gepland voor een (Amerikaanse) release in december. Frustrerend, want het ziet er echt heel tof uit.


Dit is een bossfight. Konami is erg trots op de graphics. Volgens producent Shingo Mukaitoge maakt het spel gebruik van normal mapping wat je specifiek bij deze eindbaas goed zou kunnen zien. Met mijn beperkte technische kennis begrijp ik net aan dat normal mapping een techniek is om graphics er gedetaileerder uit te laten zien dan ze in werkelijkheid zijn. Bijna alle moderne spellen gebruiken het, en IGN lijkt verbaasd om te horen dat de Wii er ook toe in staat is. Dus… goed nieuws denk ik.


Het balkje aan de linkerkant geeft de temperatuur van Dewy weer. Met de vierpuntsdruktoets kunnen spelers hem warmer of kouder maken.


Observeer hoe het balkje op deze screenshot bijvoorbeeld zo laag mogelijk staat ingesteld, en inderdaad, Dewy is hier bevroren.


En nogmaals de bossfight. Het is me nog onduidelijk hoe Dewy precies kan aanvallen en wat zijn bewegingen zoal zijn. Hij zal duidelijk wel iets moeten doen om deze eindbaas en zijn vijf helpers te verslaan.


Dit is een interessant moment dat ook in de gameplay-trailer goed te zien is. Een prentenboek met uitklap-illustraties vouwt zichzelf open en Dewy komt eruit springen. Heel erg Yoshi’s Story, heel erg Paper Mario.


En hier is Dewy te zien als stoomwolkje (let op het metertje links dat helemaal in het rood staat). In deze vorm kan hij vanuit de lucht aanvallen met bliksemschichten. Dat is dan in ieder geval één aanval waar we vanaf weten.


Blazende standbeelden blazen het stoomwolkje door de levels heen. Met een stoomwolkje, een ijsklontje en een waterdruppel moet Konami hele stapels aan originele… nou ja… uitdagende puzzels kunnen verzinnen! Ik verheug me erop.


Om heel eerlijk te zijn, het ontwerpen van leuke, vrolijke en aansprekende personages is Konami wel een beetje verleerd.


Vast en zeker ook een eindbaas. Ziet eruit als een achtervolging waarbij je moet voorkomen dat Dewy wordt opgegeten (of opgedronken?), ziet er lekker hectisch uit. Zeker als je bedenkt dat het in Super Monkey Ball stijl besturing moet gebeuren.

Veelbelovend spel! We zullen er naar uitkijken.

Bron: IGN

Zie ook:
- Square-Enix wil af van de friend codes
- EA: wij worden grootste third party op Wii en DS

Lees ook:Dewey’s Adventure ziet er leuk uit
Lees ook:Konami vervuilt de Wii met Target Terror
Lees ook:Interview met Dewy’s Adventure producer
Lees ook:Geanimeerde Wiimote valt ook niet-gamers op
Lees ook:Drie nieuwe Dewy’s Adventure trailers

4 reacties op “Konami’s tweede exclusieve Wii game

  1. annen

    Eerst is hun wereld bijna verslagen maar lukte het ze na een lange tijd weer om terug te komen, en toen ging de wereld weer bijna kapot.. waarom helpt Druppel pas een 2e x, laat het de elfjes(of de ouderlingen:P ) dan meteen goed doen de 1e x

    “…our last hope…” en dan zie je in ene zon.. ding.. liggen:P drooooog

    lijkt mij niet zon leuk spel trouwens;)

      /   Beantwoorden  / 
  2. annen

    Eerst is hun wereld bijna verslagen maar lukte het ze na een lange tijd weer om terug te komen, en toen ging de wereld weer bijna kapot.. waarom helpt Druppel pas een 2e x, laat het de elfjes(of de ouderlingen:P ) dan meteen goed doen de 1e x

    “…our last hope…” en dan zie je in ene zon.. ding.. liggen:P drooooog

    lijkt mij niet zon leuk spel trouwens;)

      /   Beantwoorden  / 
  3. otherotter

    ziet er wel goed uit,.. en in iedergeval wel origineel,.. dus mij mag je niet horen klagen,.. ben benieuwd.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Michael

    Ziet er leuk uit,ik zal er nog over nadenken want ik heb iets tegen timers..

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.