Mortal Kombat Armageddon Wii controls demonstratie


Een vechtspel met Wiimote-controls? Het team achter Super Smash Bros. Brawl durfde het niet aan, Mortal Kombat Armageddon gaat er wel voor (naast ook nog optioneel de traditionele controls via de Classic Controller of GameCube controller). In dit filmpje geeft één van de makers een korte demonstratie en die oogt… makkelijk. Misschien zelfs een beetje té makkelijk? Het gevaar ligt ogenschijnlijk op de loer dat je op deze manier ook gevechten kunt winnen door maar willekeurig wat in de rondte te zwaaien. Benieuwd wat Midway heeft verzonnen om dat te voorkomen.

Bron: gametrailers

Zie ook:
- Mario Party 8 thumbnails
- Nieuwe Super Paper Mario scan

Lees ook:Alweer nieuwe Super Paper Mario trailers
Lees ook:Ja echt: een GameCube-controller adapter voor de Wii U
Lees ook:De nieuwe Super Mario Galaxy filmpjes van 10 november
Lees ook:Mario Party komt naar de DS
Lees ook:Nog meer Super Paper Mario

9 reacties op “Mortal Kombat Armageddon Wii controls demonstratie

  1. Luie Wolf

    Gaaaaaap…. ik heb vechtgames als MK nooit echt leuk gevonden omdat ik al die knoppen combo’s te ingewikkeld vond… of in ieder geval geen moeite wilde doen om het te onthouden. Met al die verschillende vechtstijlen werd het er ook al niet makkelijker op. Dus je zou denken dat dit mij aan moet spreken, want heej… zelfs je grootje kan fatalities uitvoeren! Het zag er echt ongelooflijk ongeïnspireerd uit en dat wat Erik zei is waarschijnlijk waar: simpel wat heen en weer zwaaien is voldoende… immers: “zelfs je grootje kan fatalities uitvoeren”!

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Gevechten in MK verliepen in het verleden inderdaad nooit echt vloeiend. Bij andere vechtspellen voelen de knoppen die je moet indrukken vaak wat logischer… meer in overeenstemming met wat er op het scherm gebeurd. Bij Mortak Kombat heb ik (had ik… het is al jaren geleden) altijd het idee dat ik vooral codes zat in te voeren.

    Deze nieuwe controls zouden interessant kunnen zijn… maar ik ben voorlopig nog erg sceptisch.

      /   Beantwoorden  / 
  3. hiku

    Erik,

    Als ik mortal kombat 1 (of 2) vergelijk met street fighter:

    vuurbal: kwart cirkel naar voren (vanaf beneden) + sla-knop (Ryu)

    vuurbal: voor, voor + sla-knop (Liu Kang)

    Zoveel verschillen de 2 vechtgames toch niet in het gebruik van moves? Als ik deze 2 voorbeelden aanhaal…
    Of heb je andere vechtspellen in gedachten uit dat tijdperk?

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Dat vind ik eigenlijk juist een uitstekend voorbeeld van wat ik bedoel hiku. :p

    Kwart cirkel naar voren + slaan voelt als één mooie vloeiende beweging. Letterlijk, je kunt je vinger over de vierpuntdruktoets laten glijden. Je hebt als het ware echt het gevoel dat je de vuurbal in Ryu’s handen opbouwt en hem dan naar de tegenstander toegooit.

    Twee keer snel achter elkaar op naar voren drukken is voor mij geen mooie vloeiende beweging. Je kunt je vinger niet laten glijden maar moet echt een code intikken. Het werkt wel, natuurlijk. Maar toch heb ik het gevoel dat er bij streetfighter allemaal net even wat dieper over na was gedacht.

      /   Beantwoorden  / 
  5. hiku

    Ik dacht dat je de lengte van “codes invoeren” bedoelde.
    Ja, een vloeiende beweging maken als move is wat gemakkelijker/gebruiksvriendelijker.

    Hoewel, bij de megadrive controller vond ik een Liu Kang vuurbal gemakkelijker dan die van Sub-Zero.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Oscar Mopperkont

    Bij de gewone button-basher kon je toch ook gewoon random knoppen indrukken en dan vaak winnen tegen mensen die het spel al beter onder de knie hadden? Zal nu denk ik weinig anders zijn. Bovendien stond er een artikel op gametoday.nl (van de telegraaf) waarin gezegd werd dat de Wiimote een stuk complexere bewegingen kan registreren dan tot nu toe gebeurd. Dat betekent voor MK 2 dingen. Als de Wiimote dat inderdaad kan, dan kunnen goede bewegingen beter van niet goede bewegingen onderscheiden worden dan bv gebeurt in Wii Sports, en ze kunnen voor een moeilijke move een vrij complexe (maar toch wel natuurlijke) beweging verzinnen.

    Dit is het artikel waar ik op doelde:
    http://www.gametoday.nl/article/57010221/_Wii_controller_is_tot_meer_in_staat_.html

      /   Beantwoorden  / 
  7. erik

    “Bovendien stond er een artikel op gametoday.nl (van de telegraaf) waarin gezegd werd dat de Wiimote een stuk complexere bewegingen kan registreren dan tot nu toe gebeurd.”

    Volgens mij was de strekking van het bronartikel (de bron van gametoday) juist dat de Wiimote inderdaad veel meer informatie registreerde dan ontwikkelaars tot nu toe gebruiken, maar dat het waarschijnlijk niet verstandig is om dat allemaal te benutten.

    Niemand vind het leuk om games te spelen die je bestraffen omdat je de Wiimote net een halve milimeter te ver doorschuift of 2 graden te ver kantelt. :p

    “Bovendien stond er een artikel op gametoday.nl (van de telegraaf) waarin gezegd werd dat de Wiimote een stuk complexere bewegingen kan registreren dan tot nu toe gebeurd.”

    Haha, cool!

      /   Beantwoorden  / 
  8. Hell Yeat Rub

    mij lijkt dit best een vette game…of zit ik er naast..??

    Alleen de graphics moeten gewoon mooier (vind ik)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.