“All this familiarity is comforting, until you realise that the first big puzzle of the game is actually exactly the same as Okami’s first puzzle – drawing a sun in the sky of a stone carving, then doing the same to make a tree grow in a shaft of sunlight in an enclosed cave – at which point it becomes a little worrying.”
A little worrying indeed, voor fans van Okami die met Okamiden hopen op een volwaardig vervolg. De demo die Eurogamer speelde bevatte zowel nieuwe als iets te vertrouwde elementen. Hopelijk nog wat laatste overblijfselen van Kuniomi Matsushita oorspronkelijke plan om Okami simpelweg te porten naar de DS. Technisch lijkt het spel in ieder geval dik in orde: “It’s clear even from spending 10 minutes with a 25 per cent complete Okamiden that it’s extremely solid already.”
Lees ook:Okamiden een nieuw spel met een nieuwe hoofdrolspeler
Lees ook:Okami naar de DS!
Lees ook:Nieuwe Engelstalige Okamiden trailer
Lees ook:Chibiterasu is schattig
Lees ook:In Japan krijgt Okamiden een uitgebreide Collector’s Edition
Ik hoop dat dit een echte sequel wordt in plaats van een port. Ik heb de Wii port gespeeld en nog een port is wel erg veel. Maar het zal wel een sequel worden, dus ik maak me er niet teveel zorgen om.
Ik ben weer de Okami van de PS2 aan t spelen, nog steeds even brilliant als ontroerend. Wat ik me afvraag: als je na tien minuten al 25% hebt gedekt, heb je dan na plusmin 40 min. de hele game uitgespeeld?
Hij bedoelde dat hij tien minuten mocht spelen met een versie die voor 25% klaar was. Niet dat hij in die tien minuten alles al had gezien.
ahum, pardon, volgende keer beter lezen dus