Secret of Mana naar Virtual Console (in Japan)


Secret of Mana moet haast wel de enige RPG op aarde zijn die specifiek is ontworpen om door drie mensen tegelijk gespeeld te worden. Op het Super Nintendo Entertainment System hield dat in dat spelers ergens een multitap moesten opduikelen om drie controllers aan te sluiten en het spel te ervaren zoals het oorspronkelijk was bedoeld. Met de aankomende Virtual Console-versie wordt dat makkelijker; de Wii kan zonder extra accessoires verbinding maken met meer dan twee controllers. En ja, dat las je goed, tegen ieders verwachtingen in komt Secret of Mana inderdaad naar de Virtual Console. Voorlopig alleen in Japan, maar de rest van de wereld volgt ongetwijfeld later. Blijkbaar had Square-Enix geen plannen om hier een Nintendo DS remake van te maken.

Zie ook:
- Subtiele verwijzing naar Link in Captain Rainbow
- Chrono Trigger DS met meerdere nieuwe dungeons

[games.blog forum]

Lees ook:Earthworm Jim nu in het winkelkanaal
Lees ook:Japanse Seiken Densetsu Collection aangekondigd voor Switch
Lees ook:Gradius Rebirth trailer komt nu al bekend voor
Lees ook:Tenchu 4, verrassend mooie Wii trailer
Lees ook:In Australië is Castlevania: Rondo of Blood goedgekeurd voor de Virtual Console

10 reacties op “Secret of Mana naar Virtual Console (in Japan)

  1. Nik

    Nou! dat is frappant. Eerst SM-RPG en nu dit :D
    Ik heb al 2 secret of mana cartridges liggen, maar gegarandeert dat ik hem nog eens koop op de VC. Wat een geweldig spel zeg.

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Ik heb hem eigenlijk nooit echt leuk gevonden, maar dat kan ook komen omdat ik hem nooit samen met iemand anders heb gespeeld. Als ze door de computer worden bestuurd kunnen die twee andere personages behoorlijk irritant zijn.

    Ook had ik het idee dat het verhaal, na een veelbelovend begin, nooit echt op gang wilde komen. Ik heb hem vroeger nooit uitgespeeld en ook met mijn huidige exemplaar (een paar jaar geleden gekocht) ben ik halverwege gestopt.

    Nee, doe mij maar Illusion of Gaia. :D Dat was de andere grote RPG die Square destijds naar Europa bracht. Dát is pas een goed spel. Al minstens vijf keer uitgespeeld en hij blijft gewoon boeiend.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Ecco

    Illusion of Time heette hij hier jij piraat :p
    En Secret of Mana vond ik echt wel evengoed als Illusion of Time, twee van de beste spellen allertijden imo :)

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Nee ik heb de cartridge echt! Was alleen de titel vergeten en had even snel op internet gezocht.

    Nee echt! Geloof me nou!

    Heb je Terranigma ook gespeeld? Een soort van vervolg-maar-toch-niet-echt op Illusion of Time. Niet helemaal zo geweldig en vooral de eerste helft is erg stroef, maar als hij eenmaal op gang komt ook een fantastische RPG. En nooit uitgebracht in Amerika, muahaha. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Ruud

    “Nee, doe mij maar Illusion of Gaia. :D Dat was de andere grote RPG die Square destijds naar Europa bracht. Dát is pas een goed spel. Al minstens vijf keer uitgespeeld en hij blijft gewoon boeiend.”

    Europese titel was inderdaad Illusion of Time. Maar belangrijker, dat spel kwam uit de stal van Enix en niet van Square!

    Soul Blazer/Illusion of Gaia (Time) en Terranigma is 1 serie. Zie http://www.terraearth.com

      /   Beantwoorden  / 
  6. Ecco

    Terranigma heb ik inderdaad ook gespeeld; zoals je zegt; hij komt wat stroef op gang maar later is het toch echt wel de moeite waard. Maar het haalt het bij lange na niet bij Illusion of Time :)
    Wat een gaaf spel was dat toch, met Freedan en de Red Jewels etc.

      /   Beantwoorden  / 
  7. erik

    Ik krijg alweer zin om hem te spelen. ;) Die brief die plotseling opduikt in je inventory (“I slipped this in your pocket while you were sleeping”) vind nog steeds een briljante vondst. Dat spel heeft ook heel erg een gevoel van een grote reis maken, veel meer dan alle andere RPG’s die ik gespeeld heb. Misschien komt het door alle min of meer echt bestaande locaties (de Zeven Wereldwonderen) die je tegenkomt. En ook die lange tunnel onder de oceaan door maakte diepe indruk. En de schipbreuk. En de hele episode op het vlot met alleen de prinses en en en…

    Wat me van Terranigma vooral is bijgebleven is de spookstad. Ik schrok me rot toen ‘het geheim’ voor het eerst werd onthuld. :p Enger dan Resident Evil! En dat voor 16 bit graphics.

      /   Beantwoorden  / 
  8. erik

    En dan moet ik Soul Blazer ook maar eens spelen! Die ken ik nog helemaal niet. :D

      /   Beantwoorden  / 
  9. Ecco

    Die tunnel onder de oceaan inderdaad… dat je ineens merkt dat dat getik tegen de tunnel eigenlijk een van je maatjes was die in morse tegen je probeert te praten. Dat spel had in ieder geval een gevoel van diepgang dat je zelden meemaakt in een spel.

    Ik ben trouwens bang dat Soul Blazer I de tand des tijds heel wat minder goed doorstaan heeft. De gameplay van Illusion of Time en Terranigma is zelfs voor huidige standaarden gewoon goed, maar die was in Soul Blazer nog gewoon oud, log en houterig.
    Maar misschien dat het verhaal en de sfeer dat wel compenseren.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Nik

    Illusion of time vond ik verschrikkelijk. Veel te liniair (waren ze allemaal, maar bij deze titel was de illusie van vrijheid echt helemaal nihil)
    Ik heb secret of mana toendertijd van begin tot eind gespeeld met mijn vriendin, dus ja. Fijne ervaring. Verhaal werd na een tijdje inderdaad beetje ondergesneeuwd. Maar de muziek! ahhhh de muziek. Wat een sfeer had dat spel.

    Terranigma was te gek. Ook een beetje teveel on rails, maar wel geweldige sfeer. En het eindfilmpje!!! Allemachtig. :D

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.