Kotaku bericht dat Dragon’s Lair misschien wordt uitgebracht als DSiWare-spel. Dat zou al een hele prestatie zijn (Dragon’s Lair, als je er nog nooit van hebt gehoord, was een interactieve tekenfilm die in 1983 alleen mogelijk was dankzij de enorme opslagcapaciteit van het toen nieuwe laserdisc-medium), maar het YouTube-filmpje dat Kotaku-bezoeker NoBullet in het commentaar plaatste blies me pas echt omver. Blijkbaar is Dragon’s Lair ook uitgebracht voor de GameBoy Color. Het resultaat lijkt nog steeds verrassend veel op het originele spel. Hoe de ontwikkelaar dat voor elkaar heeft gekregen is mij een raadsel. De GameBoy was nauwelijks krachtiger dan de NES, dus waarom zag Dragon’s Lair op de NES er dan uit als een normaal platformspel terwijl dit blijkbaar ook mogelijk was?
Lees ook:Videobeelden Resident Evil Gameboy Color
Lees ook:Nieuwe Shantae naar DSiWare
Lees ook:Eerste trailer Shantae: Risky’s Revenge (WayForward, DSiWare)
Lees ook:Double Dragon IV met 8-bit pixelgraphics
Lees ook:Imposante Lair trailers
dragon’s lair was alles behalve een normaal spel, het enige spel waarin je sterft door tegen EEN DEUR TE LOPEN.
nog steeds awesome, dat ontken ik niet.
Ja prachtig! Ik heb nooit geweten dat de GBC versie het origineel zo dicht benaderde! Dat moet een hoop werk geweest zijn. Het mag dan wel een van de meer uitgemolken spellen zijn (op zo’n 10 platformen inmiddels??) – ik vind dit een prestatie! Gemist destijds, helaas.