De jacht op niet-gamers

In een memorabele aflevering van de comedy Seinfeld komt een lingerie-fabrikant tot het inzicht dat hij tot nu toe eigenlijk maar 50% van de markt heeft weten te benutten door bh’s exclusief aan vrouwen te verkopen.

De laatste jaren is de games-industrie tot een soortgelijke conclusie gekomen. Opeens is men zich gaan realiseren dat ook zij maar 50% van de markt benutten door zich exclusief op gamers te richten.

Nintendo bijvoorbeeld is onmiddellijk begonnen er heel veel over te praten. In alle interviews moeten we tegenwoordig tot vervelens toe aanhoren hoe ze mensen willen gaan bereiken die normaal nooit games spelen.

Sony doet niet zo moeilijk, brengt gewoon spellen als Buzz en Singstar uit en verkoopt er miljoenen exemplaren van. Hele volksstammen staan tegenwoordig mee te zingen met Singstar. Ook die felbegeerde consumenten die de Playstation verder nooit aanraken. Zo doe je dat dus.

Om dit bericht toch nog enige nieuwswaarde te geven melden we ook nog dat Crave Entertainment binnenkort Puzzle Challenge: Crosswords and More! uitbrengt voor de PS2 en de PSP. Ja ja, een collectie van meer dan 1000 kruiswoordraadsels! Precies waar alle niet-gamers nog niet van wisten dat ze er op zaten te wachten. "We verwachten dat familieleden die normaal nooit met de Playstation 2 of de PSP spelen nu zullen smeken of ze er ook achter mogen," aldus Crave Entertainment.

Zie ook:
Over mensen die nog geen games spelen.

Lees ook:Sony opent Get Together café in Amsterdam
Lees ook:Singstar Rocks TMF
Lees ook:Sony bedenkt Get Together logo voor non-gamers
Lees ook:Bestond deze game maar echt: de Bear Grylls RPG
Lees ook:Sony mag huilen, DMC4 niet langer exclusief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.