New Super Mario Bros interview

In een interview met Nintendo’s eigen Nintendo Power heeft Takashi Tezuka, producer van New Super Mario Bros, wat interessante informatie losgelaten over dit spel dat vanaf Mei te koop is in Japan en Amerika.

In deze nieuwe aflevering van de serie heeft Nintendo geprobeerd om zo trouw mogelijk te blijven aan het originele Super Mario Bros. Het is geen remake, maar wel een spel dat heel duidelijk in het vervolg ligt van die klassieker.
De prinses is gekidnapt en Mario moet haar redden. Ingewikkelder zal het verhaal volgens Takashi Tezuka niet worden. Ook in dat opzicht gaat Mario Bros dus weer terug naar de bron. Dit keer geen vergezochte verhalen over Bowser’s zoon die zich vermomd als Mario om een vakantie-eiland met graffiti onder te kalken, zoals bepaalde andere delen uit de serie. Je moet gewoon de prinses redden. Precies zoals het hoort. Ingewikkelde verhalen passen niet bij de Mario platformgames. Laat die recensenten straks dan maar zeuren als ze dat zo graag willen, Nintendo heeft tenminste eindelijk weer door waar de kracht van de serie ligt.

Ook nieuwerwetse fratsen als online gameplay en gebruik van de microfoon blijven gelukkig achterwege. Daar zal ongetwijfeld ook wel weer over geklaagd gaan worden, evenals het magere gebruik van de touchscreen (powerups selecteren), maar de geschiedenis zal Takashi’s gelijk bewijzen. Lang nadat de DS alweer verdwenen en vergeten is, zullen mensen nog steeds New Super Mario Bros spelen, net zoals de andere 2D Mario platformers nu nog net zo speelbaar zijn als 20 jaar geleden.

Verschillende karakters uit het Mario universum zullen hier weer hun opwachting maken. Met uitzondering van die arme Yoshi. Hij bestond nog niet ten tijde van Super Mario Bros, en omdat men echt zo trouw mogelijk wil blijven aan dat spel zal hij daarom ook niet in New Super Mario Bros voorkomen.

Wel zal Mario een paar nieuwe power-ups tot zijn beschikking hebben naast de standaard paddestoelen en vuurbloemen. Het was bijvoorbeeld al bekend dat er een paddestoel komt die Mario tot schermvullende proporties opblaast, maar er komt er ook eentje die Mario transformeert in een piepkleine Mini-Mario. Ongetwijfeld zal dat weer van pas komen in de nieuwe spelsituaties die Takashi en zijn team voor ons verzinnen. En behalve dat Mario ook in staat zal zijn om in een koopa-schild te kruipen wil hij verder nog niets loslaten over de andere nieuwe power-ups die Nintendo heeft verzonnen.

Verder komen we nog te weten dat de wereldberoemde composer Koji Kondo (bekend van bijna elk beroemd Nintendo muziekje) een paar nieuwe deuntjes voor het spel heeft geschreven, maar het overgrote deel van de muziek zal worden gecomponeerd door Asuka Ota, die recentelijk nog heeft gewerkt aan Yoshi Touch & Go.

Charles Martinet mag deze keer thuis blijven, Mario zal in dit spel geen stem hebben. Ditmaal geen ‘yahoo!’, ‘yippee!’ en ‘it’s a me!’ Mario is weer net zo zwijgzaam als in Super Mario Bros. (Eerlijk gezegd wel een opluchting. Martinet doet het opzich heel goed, maar Nintendo heeft een beetje de neiging om Mario bij elke sprong die hij maakt te laten juichen van plezier. Dat gaat op den duur toch op je zenuwen werken). De opvallende overstap naar 3D models in plaats van sprites was volgens Takashi nodig om alle nieuwe moves van Mario vloeiend in beeld te brengen. Denk daarbij aan de salto’s en walljumps die we al kennen uit de 3D Mario games.

Tot slot heeft Takashi alleen nog te zeggen alle levels heel veel geheimen zullen kennen, en dat het spel net zo intuitief en toegankelijk zal zijn als we van Mario gewend zijn.

Bron: Jeux-France

Zie ook:
- En wederom nieuwe New Super Mario Bros screenshots
- New Super Mario Bros verschijnt in Amerika op…
- Japanse New Super Mario Bros releasedatum (maand)
- De laatste New Super Mario Bros scan uit Famitsu
- Zalig nieuw New Super Mario Bros filmpje
- New Super Mario Bros moeilijk. YES!

Lees ook:Koopa Kids keren terug in New Super Mario Bros.
Lees ook:Japanse verpakking New Super Mario Bros wordt GEEL
Lees ook:Amerikaanse New Super Mario Bros boxart
Lees ook:Veel New Super Mario Bros. screenshots uit de Famitsu
Lees ook:New Super Mario Bros later in Japan als in Amerika?

3 reacties op “New Super Mario Bros interview

  1. marioguy

    neeeeeeeeeeeeeeee
    martinet moet mario’s stem doen

      /   Beantwoorden  / 
  2. Mithrandir

    Alsjeblieft niet zeg.
    Ik wil niet meer dan een “ploink” horen zoals in SMW.

      /   Beantwoorden  / 
  3. erik

    Hm, die reactie had ik niet voorzien. Ik dacht dat iedereen de stem van Mario irritant vond. :p Maar blijkbaar heeft Martinet toch zo zijn fans.

    Ik kan in ieder geval niet wachten om de ouderwetse springgeluidjes weer terug te horen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.