Alien style trailer voor Aliens: Colonial Marines


Terwijl regisseur Ridley Scott bezig was met zijn prequel op de Alien-films, werkte ontwikkelaar Gearbox aan een semi-officieel vervolg in game-vorm. In het spel Aliens: Colonial Marines gaat een groep soldaten op zoek naar Ellen Ripley in het ruimteschip U.S.S. Sulaco. Iedereen die Alien 3 heeft gezien weet dat ze Sigourney Weaver daar niet zullen vinden, maar het is de perfecte set-up voor een klassiek potje ruimtehorror. Een verlaten ruimteschip, donkere gangen, knipperende tl-buizen en de wetenschap dat er ieder moment een Facehugger in je gezicht kan springen.

Aliens: Colonial Marines is al een eeuwigheid in ontwikkeling (al sinds 2006 om precies te zijn), maar ik had me nog niet gerealiseerd hoe serieus ook Ridley Scott en filmstudio 20th Century Fox dit project nemen. Een vandaag vrijgegeven trailer is gemonteerd op een variant van de klassieke Alien-muziek. Dat is dus inclusief de bonkende hartslag en het snerpende gejank. Het is een mooie tegenhanger van de Prometheus-reclame (met dezelfde geluidseffecten) die nu voortdurend op tv is. Oorspronkelijk zou het spel ook al over een paar maanden uitkomen zodat 2012 volledig in het teken stond van de Alien-franchise, maar Gearbox kondigde vandaag aan dat Colonial Marines is uitgesteld tot 12 februari 2013. Jammer inderdaad, maar we zullen er maar vanuit gaan dat die extra ontwikkeltijd het spel ten goede komt.

Nintendo-fans zouden ook dit video-interview moeten bekijken waarin ontwerper Randy Pitchford opvallend enthousiast is over de Wii U. Hij belooft onder andere mooiere graphics dan in de PS3/Xbox 360-versie en een echt werkende motion tracker (zoals in de films) op het touchscreen van de controller.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Nieuwe Alien-game wil net zo spannend zijn als de eerste film
Lees ook:Wayforward’s veelbelovende Alien-spel voor de Nintendo DS
Lees ook:Achter de schermen bij Alien: Isolation
Lees ook:Pre-order Alien: Isolation en speel als Ellen Ripley
Lees ook:Makers van Samba de Amigo Wii willen graag Wi-Fi multiplayer

6 reacties op “Alien style trailer voor Aliens: Colonial Marines

  1. Inno Vation

    Het wordt nog veel triester. Sega verkondigde vandaag dat het spel niet speelbaar zal zijn op de E3.
    .
    http://www.nintendoworldreport.com/news/30218
    .
    Het is dus niet te hopen dat het de kant opgaat van Duke Nukem Forever, dat toevallig ook van Gearbox is (nadat 3D Realms het opgaf).

      /   Beantwoorden  / 
    1. Berend Jan

      In tegenstelling tot duke nukem ziet dit spel er in trailers wel aantrekkelijk uit. Niet voor mij ik poep al in mijn broek bij alleen een donker steegje maar voor mensen die van dit soort horror/actiegames houden zal het wel leuk zijn…
      .
      Duke Nukem is gewoon een mislukt product

        /   Beantwoorden  / 
      1. Inno Vation

        Ik bedoel ook de lange tijd die erin gestoken is en niet zozeer de graphics.
        Duke Nukem Forever was al in 1997 in ontwikkeling door 3D Realms en Triptych Games. Nadat 3D Realms in 2009 in de financiële problemen kwam en het ontwikkelteam werd opgeheven, nam Gearbox het over en heeft het spel in 2011 afgemaakt.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Erik

          Zoals Shigeru Miyamoto ooit heeft gezegd: a delayed game is eventually good, a bad game is bad forever. Niks mis met een lange ontwikkeltijd, als die dan ook maar echt wordt gebruikt om de gameplay te perfectioneren en niet (zoals in het geval van Duke Nukem Forever) om 20x overnieuw te beginnen en overbodige gimmicks toe te voegen.
          .
          Daarbij is 6 jaar nu ook weer niet overdreven lang voor een modern computerspel. Sega had het alleen niet zo vroeg moeten aankondigen. Van de meeste spellen hoor je pas iets als ze al 2 of 3 jaar in ontwikkeling zijn.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Inno Vation

            Hmmm… als 6 jaar ontwikkelen niet overdreven lang is, wat bedoel je dan met ‘een eeuwigheid’?
            .
            Over Shigeru Miyamoto gesproken. De beste man heeft in Spanje de prestigieuze Prince of Asturias prijs gekregen. Hij werd geprezen voor: “excluding violence from his creations” en video games omvormen tot “a medium capable of bringing people together regardless of sex, age or social or cultural status.”
            .
            http://phys.org/news/2012-05-mario-bros-creator-miyamoto-spanish.html

              /  
          2. Erik

            Hm, tja… daar heb je me. ;) Misschien bedoelde ik dat zes jaar voelt als een eeuwigheid als je erop zit te wachten? Of zoiets? Ik weet het ook niet meer. Het is in ieder geval nog lang niet zo erg als de 15 jaar die Duke Nukem in ontwikkeling was.

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.