Een trailer om stil van te worden: Dead Island


Oh wow. Eigenlijk vind ik gepolijste computeranimaties die niets met hun uiteindelijke spel te maken hebben stom, maar voor dit kunstwerkje maak ik graag een uitzondering. Deze trailer voor Dead Island is angstaanjagend maar ook ontroerend; dat verwacht je niet van een zombie survivalgame. Ik durf nu al te voorspellen dat het eindproduct lang niet zo spectaculair is, maar deze inktzwarte trailer pakt niemand ons meer af.

Het spel zelf wordt door uitgever Deep Silver omschreven als een “first-person-zombie/slasher/action-RPG.” Het komt erop neer dat je vakantie op een tropisch paradijs ruw wordt onderbroken door een zombie-epidemie. Nadat je hebt gekozen als welke toerist je wilt spelen wordt je middenin de non-lineaire sandboxhel gedropt met maar één doel: levend ontsnappen. En ook al bekijk je daarbij alles door de ogen van de hoofdrolspeler, toch is Dead Island geen first person shooter. Omdat er op het eiland nauwelijks pistolen aanwezig zijn zul je je moeten verdedigen met honkbalknuppels, tennisrackets en als je geluk hebt misschien een hakbijl.

Klinkt veelbelovend, maar ik bewaar mijn voorlopige oordeel toch liever voor de eerste trailer met echte spelbeelden.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Online spelletje: Second Person Shooter Zato
Lees ook:Nieuwe trailer The Conduit (Wii first person shooter)
Lees ook:Dead Space Extraction is een ‘Guided First Person Experience’
Lees ook:Eerste trailer: Dead Space Extraction voor de Wii
Lees ook:Kijk dit: twaalf minuten Dead Island

12 reacties op “Een trailer om stil van te worden: Dead Island

  1. Kikujiro

    Ben nu al verkocht… lijkt me geweldig dit (moet Dead Rising 2 ook nog spelen trouwens).

      /   Beantwoorden  / 
  2. Randolph

    Wow, echt prachtig…

    Er wordt ook niet vaak een kind als zombie afgebeeld, en hier valt het zelfs haar eigen ouders aan…
    Als het spel deze sfeer ook overbrengt, is het naar mijn weten een zeer vernieuwend spel.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Epke

    Serieus? Mooi? Ik vond het dikke rotzooi :S

      /   Beantwoorden  / 
  4. Berend Jan

    Ik werd er misselijk van, hatsie ik ga geen kleine meisjes stukschieten ookal zijn ze zombie…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Randolph

      Wat een gezeik, volwassen mensen neerschieten is dan opeens wel in orde? het zijn maar computer gegenereerde personages hoor… jemig…

        /   Beantwoorden  / 
      1. Epke

        En jij kan dat niet begrijpen?

        Het is gewoon moreel om geen kinderen af te maken; virtueel of niet het blijft fout.

        Kinderen zijn weerloos.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Randolph

          Haha, dan zeg ik hetzelfde als zonet, volwassenen afmaken is dus wel in orde. Dat is heel onlogisch.
          En geloof me, een zombiekind is niet weerloos.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Epke

            *Facepalm*

              /  
      2. Berend Jan

        Ik houd er gewoon niet van eerst mijn dochters naar bed brengen en dan een game spelen waarin ik op kleine kinderzombies moet schieten tja dat trek ik niet. En daar ben ik ook wel heel blij om trouwens dat ik dat niet trek. Ik had me meer zorgen gemaakt om mijn geestelijke gezondheid als ik gewoon die spellen zonder problemen kan spelen. Trouwens zombie spellen heb ik inmiddels ook wel gezien…

          /   Beantwoorden  / 
        1. Randolph

          Nou ja, ik heb geen dochters dus daar kan ik niet over meepraten, maar ik vind dat teveel mensen zich moreel aangesproken voelen bij het zien van een film, of bij het spelen van een spel.
          Er is voor mij een duidelijke grens tussen virtualiteit en realiteit. Een spel is een spel en een film is een film. Er kunnen dan wel dingen gebeuren die je emoties aanspelen, maar je moet je er ook voor kunnen afzetten. Anders zou je toch ook geen bankovervallen plegen in GTA, mensen vermoorden in elk ander schietspel, of een hele populatie vernietigen in Red Alert?

            /   Beantwoorden  / 
          1. G.Tom

            Kijk, ik vind zoals bij Fallout 3 een hele stad weg kernbommen prima, maar dat komt omdat die hele wereld al vol zit vernietiging. Het punt is, ik ga ook vraagtekens zetten bij met een shotgun op een klein meisje of jongetje knallen. Beetje misselijk wordt ik ervan. Bij GTA worden er vaak nog komische elementen in de missies toegevoegd, maar als het zo’n bloedserieus spel is..

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.