Mirror’s Edge 2 is niet meer


“Patrick notes that Mirror’s Edge didn’t sell according to expectations and that this has prevented the sequel – which actually has been under development. EA was shown a prototype but distrustfully declined. The project has stopped – involved parties at Dice are today working on other things. Patrick himself seems to hold Mirror’s Edge close to heart but Dice unfortunately doesn’t do charity work.”

*Traantje wegpinkt* Rock Paper Shotgun vertaalde een interview met de directeur van (Mirror’s Edge-ontwikkelaar) DICE op de Zweedse site Press2Play. Het citaat spreekt denk ik voor zich. Mirror’s Edge 2 was in ontwikkeling, maar omdat het eerste spel zo matig verkocht durft uitgever EA de gok niet meer te wagen. En ja okee, het project is officieel nooit gecancelled. Er is theoretisch dus nog een kleine kans dat iemand het later weer oppikt, maar erg realistisch lijkt dat niet. Ga er maar vanuit dat je Mirror’s Edge 2 nooit zult spelen.

En dat is zonde! Het eerste spel was misschien niet perfect (mijn kritiek: hoe verder je kwam, hoe meer je moest schieten – kritiek van professionele gamesjournalisten: levels waren te lineair (wat ik juist fijn vond)), maar als het werkte was het ook echt iets speciaals. In een eerste persoons perspectief langs muren hollen, aan kabels glijden en over hijskranen hollen gaf een geweldige kick. Sprongen die je in Prince of Persia of Assassin’s Creed op de automatisch piloot maakt werden in Mirror’s Edge weer hoogtevreesopwekkend spannend. Ik ben heel benieuwd wat deel twee anders gedaan zou hebben. Hopelijk duikt er nog eens een video op van dat prototype.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:EA toch nog niet klaar met Mirror’s Edge?
Lees ook:Mirror’s Edge 2 aangekondigd
Lees ook:Citaat: DICE over Mirror’s Edge Catalyst
Lees ook:Racen tegen ghosts in Mirror’s Edge Time Trial
Lees ook:Mirror’s Edge ‘Pure Time Trial Map Pack’ nu GRATIS in de PlayStation Store

8 reacties op “Mirror’s Edge 2 is niet meer

  1. WormpauL

    Deel 1 blijft geniaal, ik heb op medium `t spel voltooid zonder 1 kopgel af te vuren (behalve dan waar dat moest voor `t verhaal, iedereen bekend!) en daarna op hard nog een keer met wel schieten.
    .
    Snap je kritiek en vooral `t laatste level was gruwelijk moeilijk zonder te mogen schieten (net als dat stuk in de parkeergarage) en kwam uiteindelijk op neer dat je `t laatste stuk blind ging rennen naar de uitgang en dat je maar hoopte dat de politie niet snel genoeg je doodschoot.
    .
    Hopelijk komt deel 2 er ooit wel en dan volledig zonder guns (alleen rennen & Fysieke combat) want het blijft toch een prachtig concept dat zoveel beter had kunnen worden in deel 2.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Whoa, knappe prestatie! Misschien heb ik Mirror’s Edge dan toch niet lang genoeg gespeeld… ik krijg bijna zin om dat ook eens te proberen. Het is zo zonde dat EA er per se een shooter van wilde maken. Vijanden uitschakelen met een flying kick en meteen verder hollen werkte geweldig. Ze hadden die pistolen gewoon weg moeten laten.
      .
      Wat vond jij dan van die DLC-levels? Op papier leek het me de ultieme Mirror’s Edge-ervaring, maar toch heb ik ze niet zo vaak gespeeld als verwacht. Ik vond die abstracte omgevingen wel mooi maar ook erg desoriënterend.

        /   Beantwoorden  / 
      1. WormpauL

        Ik heb de DLC ook gespeeld maar het was het niet, de gewone time-trials waren heel uitdagend en leuk om te doen maar dat abstracte trok ik niet. Te vaag welke sprongen je nu wel en welke je niet kon halen.
        .
        Uiteindelijk heb ik de meeste levels maar een paar keer gedaan en `t toen weggelegd, het gevoel bij de DLC was compleet weg helaas.
        .
        Kan je `t overigens aanraden nu weer eens op te pakken, misschien is EASY dan beste om te doen want op Normal had je wel een paar vervelende stukken zoals als je in `t een na laatste level over dat touw moet lopen en er gasten achter aan je komen. Dat was meer geluk dan wijsheid dat ik dat toen haalde..

          /   Beantwoorden  / 
        1. Erik

          Precies dezelfde ervaring als ik dus met die DLC. Jammer! Het idee was echt wel goed, maar in de uitwerking is toch iets misgegaan.
          .
          Als ik eens een paar uur overheb zal ik je advies opvolgen. Zo lang was het spel nu ook weer niet, maar ik was de vorige keer blijkbaar te bang voor die vijanden om er op goed geluk voorbij te rennen. Wie weet beleef ik op die manier meer plezier aan de laatste levels.

            /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Lol, die Wii-besturing lijkt me rampzalig! Ik moet er niet aan denken om het hele spel vanaf een Balance Board te spelen. Mirror’s Edge werkte juist perfect met een controller. Eén knop voor alle ‘omhoog’ bewegingen (springen, over muurtjes klimmen, richels vastpakken) en één knop voor ‘omlaag’ (slidings maken, onder hekjes door klimmen, landen met een koprol). Heel simpel maar erg intuïtief.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Hamtier

    Ik hou stilletjes nog hoop.
    als de hele FPshooter raage is gaan liggen,denk ik wel dat Mirror’s edge haar kop weer zal opsteken. afwachten dan maar..

      /   Beantwoorden  / 
  3. Tom

    Echt jammer. Deel 1 was fantastisch.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.