Interview met de makers van Limbo


Bekijk hieronder een interview met Mads Wibroe van Playdead. Hij vertelt waar het idee voor Limbo vandaan kwam en over Playdead’s ambitie om het spel zo “clean” mogelijk te houden (geen tekst, geen uitleg, geen drukke achtergronden). Reuze interessant allemaal, maar het is verrekte moeilijk om bij de les te blijven met al die nieuwe spelbeelden op de achtergrond. We zien nieuwe puzzels, voor het eerst een paar vijanden, een enge eindbaas en een zware regenbui. Allemaal even prachtig, al heb ik nog nooit zo’n naargeestig spel meegemaakt. In één van de levels steekt de hoofdrolspeler een rivier over door de dode lichamen van andere kinderen als platform te gebruiken. Tja, het heet natuurlijk niet voor niets Limbo. (Het Limbo is volgens het katholieke geloof een plaats tussen hemel en hel waar ongedoopte kinderen terechtkomen).

[g.forum]

Lees ook:Reminder: Limbo nu ook in de PlayStation Store
Lees ook:Inside, nieuwe game van de makers van Limbo
Lees ook:Kijk dit: indiegame Feist uitgesteld maar nog steeds veelbelovend
Lees ook:Limbo komt op 21 juli
Lees ook:Playdead: Limbo niet naar pc en PlayStation 3

Eén reactie op “Interview met de makers van Limbo

  1. Kars

    Ik was ook nogal afgeleid door de beelden haha. Tijd om mijn x360 op te poetsen, hier krijgt ie straks veel werk aan;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.