Citaat: Shinji Mikami over Vanquish


“Making a normal shooter wouldn’t be interesting,” continued Mikami, “so it has the concept of the feeling of speed and good tempo, and something flashy. There are lots of games where you shoot and kill people, so this time we wanted to try and see how we could convey the good feeling of shooting robots.”

Shinji Mikami maakt eindelijk officieel bekend dat Vanquish inderdaad een op de Westerse markt gerichte first person shooter wordt. Maar, geen gewone shooter. Het spel krijgt volgens Famitsu het ritme en het gevoel van een actiespel. (FYI: Mikami was de regisseur van onder andere Devil May Cry, Resident Evil 4, God Hand en Viewtiful Joe). Het blijft natuurlijk gokken wat zinnen als “the good feeling of shooting robots” precies betekenen. Ik interpreteer het als een snel schietspel waarin je niet voortdurend dekking hoeft te zoeken achter lage muurtjes. Nog een hint: volgens Siliconera speelt close range combat een grotere rol in het spel dan je gewend bent van andere schietspellen.


Directe Link

[g.forum]

Lees ook:Kijken: Shinji Mikami’s nieuwe third person shooter in actie
Lees ook:Vanquish, het nieuwe spel van Resident Evil-bedenker Shinji Mikami
Lees ook:Screenshots van Mikami’s en Suda51′s helse schietspel
Lees ook:Eerste beelden van God Hand
Lees ook:Beyond Good & Evil 2 bestaat echt, Pey’J en Jade in trailer

0 reacties op “Citaat: Shinji Mikami over Vanquish

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.