Gametrailers bespreekt Fuel


Met Fuel wilde Codemasters de grootste open world racer allertijden maken. Dat is ze gelukt, maar vervolgens zaten de ontwikkelaars ineens met 12.949 vierkante kilometers aan virtueel terrein die ook nog op een interessante manier gevuld moesten worden. Dat bleek minder eenvoudig. Gametrailers signaleerde grote stukken niemandsland, kilometers asfalt waar zelden iets te beleven valt, een ‘intelligente’ GPS die er geen enkele moeite mee heeft de speler recht op een ravijn af te sturen en (de doodsteek voor iedere racegame) veel rechte stukken zonder interessante bochten. Jammer! Ik had vanaf het begin mijn vraagtekens bij dit concept, maar stel je toch eens voor dat het ze was gelukt. Dat had briljant kunnen zijn. Wie weet worden er alsnog genoeg exemplaren verkocht (Codemasters’ vorige racespellen waren tenslotte DiRT en GRiD, qua reputatie zit het wel goed) om een verbeterde Fuel 2 te rechtvaardigen.

Lees ook:Nieuwe trailer van FUEL, het grootste racespel ooit
Lees ook:Alsnog een speelbare demo voor Fuel, vandaag in de Store / op Xbox Live Arcade
Lees ook:F1 Race Stars is een kleurrijke partyracer met echte coureurs
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 259
Lees ook:Gametrailers bespreekt Street Fighter IV

7 reacties op “Gametrailers bespreekt Fuel

  1. Martijn

    Wat gek, ik vind het een geweldige game. Die verlaten stukken kan je makkelijk vermijden door de races en challenges te spelen. Er zijn er zo vreselijk veel, en lekker verschillend. Off-road, asfalt, sneeuw. Het heeft niet het compacte van Motorstorm, maar in ruil daarvoor rijd je telkens ergens anders. En erg veel originele cars, een soort Mad Max. Mooie gritty look.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Ivo

    Mee eens. Onbegrijpelijk lage score. Lange parcoursjes terwijl de zon ondergaat,in een vette storm, tegen een grote berg omhoog, door een brandend bos, langs afgronden of door de Grand Canyon. Unieke game, echt iets anders. Je rijdt in een echte wereld. Vette game!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Berend Jan

    ik heb het niet op racegames en al helemaal niet op openwereld racegames. Maar geen damage models dat is zo 1997 dat kan echt niet meer tegenwoordig op een PS3 en 360…
    .
    Ik vind het er niet eens zo heel slecht uitzien, het is mischien wat saai maarja het is ook een wasteland dus daar zijn geen mensen :)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Rough Rider

      Supervette game. Nooit meer rondjes rijden

        /   Beantwoorden  / 
  4. Gulzt

    Ik zag het iemand bij de mediamarkt spelen, sprak me toen erg aan. Over die verlaten stukken karren lijkt me ook best ontspannend. We voeren toch ook onze goudvissen in “Aquarium?”
    Zolang ze er maar geen files instoppen ;)

    Waarom moet er toch op elke milimeter wat te gebeuren om boeiend te zijn? Daar hebben we dan toch Burnout Paradise voor?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Rough Rider

      Precies. Ik vind het altijd zo onnozel dat die verschillende games met elkaar vergeleken worden en dan worden afgerekend op iets wat een andere game “beter” doet. De ene game legt zich toe op fraaie botsingen en de ander op millimeterscherpe tijden, en het fantastische FUEL op veel gevarieerde en langere parcoursjes. Leve de verschillen.

        /   Beantwoorden  / 
  5. Martijn

    En vergeet die mooie tornado’s niet mensen. FUEL rules. En straks weer een lekkere Motorstorm op de PSP

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.