Tweede Fallout 3 uitbreidingspakket komt op 24 maart

Ik ken minstens één games.blog-lezer die hier niet blij mee zal zijn: Bethesda heeft laten weten dat ‘The Pitt‘, Fallout 3′s tweede downloadbare uitbreidingspakket, verkrijgbaar is vanaf 24 maart… voor de Xbox 360- en pc-versies van het spel. De PlayStation 3 wordt, net als twee maanden geleden bij Operation: Anchorage, om onduidelijke redenen overgeslagen.

The Pitt speelt zich af in de verwoeste ruïnes van de Amerikaanse stad Pittsburgh, waar gemuteerde slaven worden onderdrukt door een klein groepje sadistische eigenaars. Om de stad binnen te komen moet de hoofdrolspeler al zijn uitrusting inleveren en zich voordoen als een ontsnapte slaaf.

[games.blog forum]

Lees ook:Nieuwe trailer: Resistance 2
Lees ook:Kijk dit: stijlvolle actieplatformer Rocketbirds komt naar PSN
Lees ook:Filmpje: naar het Animal Crossing veilinghuis
Lees ook:Fallout 3 DLC komt alsnog naar PlayStation 3
Lees ook:Scram Kitty and his Buddy on Rails (Wii U eShop)

6 reacties op “Tweede Fallout 3 uitbreidingspakket komt op 24 maart

  1. Kikujiro

    Rotzakken! Nou ja… na 120 uur vind ik het ook wel goed eigenlijk. Laat Bethesda eerst maar eens een fatsoenlijk patch uitbrengen om alle bugs uit de PS3 versie te halen. Ik heb mezelf voorgenomen toch maar alle trophies voor Fallout 3 te behalen (ik moet er nog 8 of zo), dus ik vermaak me nog wel even. Maar goed, ik ben benieuwd hoeveel geld Bethesda van Microsoft heeft gekregen voor de ‘exclusiviteitsdeal’.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Tom

    Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het komt omdat de PS3 niet is uitgerust met de infrastructuur voor downloadable content, de Xbox wel. Bethesda kan dus de DLC direct aan Xbox aanbieden, maar moeten voor de PS3 nieuwe software schrijven die DLC mogelijk maakt. Ze hadden dat natuurlijk meteen in het begin al moeten doen, want ik denk dat iedere PS3 bezitter met Fallout de DLC aan zal schaffen. Al is het alleen maar omdat Fallout 3 zo’n fantastische game is. Ik denk zelf dat ze alsnog met de content zullen komen. Ze hebben volgens mij geen exclusiviteitsdeal, zoals bij bijvoorbeeld GTA.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      Dit klinkt wel aannemelijk. Misschien werkt die trophie patch daarom ook zo vreemd op de PS3. Voordat je het spel opstart, krijg je altijd een soort van opstartschermpje voor de trophies. Bij Uncharted (waar ook pas later de trophies voor beschikbaar kwamen), heb je dat bijvoorbeeld niet.

        /   Beantwoorden  / 
  3. Tom

    Klopt, en spellen die ontwikkeld zijn voor of op de PS3, zoals LBP, Burnout, hebben dat ook niet en hebben een ‘inside store’ voor DLC. Battlefield bijvoorbeeld heeft ook een laadbalkje voor trophies. Iets anders dat trouwens erg opvallend is zijn de PS3 save en laad schermen. Dat zijn op de PS3 aparte schermen, buiten het spel om die er allemaal hetzelfde uitzien. Op een Xbox zijn de save en laad schermen geïntegreerd in het spel, net als DLC etc.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      Hmmm… nu je het zegt… inderdaad. Die laadschermen zien er niet echt fraai uit.

        /   Beantwoorden  / 
      1. G.Gulzt

        Het voordeel is dat het daardoor niet fraude-gevoelig is. Dat mensen dus niet het systeem kunnen hacken als gevolg van een foutje van een van de gameprogrammeurs. Hoe pijnlijk was het wel niet voor nintendo dat een foutje in het opslaan van savegames voor twilight princess heeft geleid tot een hack van het hele systeem…

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.