Dead Rising: Chop Til You Drop, officiële aankondiging


Eigenlijk wisten we het al, maar nu maakt Capcom het ook officieel wereldkundig met een echt persbericht. Dead Rising komt naar de Wii met de meest geweldige subtitel ooit: Dead Rising: Chop Til You Drop. De graphics en vooral het aantal zombies dat je tegelijk komt bestormen is stevig teruggeschroefd, maar Capcom hoopt de aanwezige ondoden zo slim te distribueren dat ze in Frank's directe omgeving nooit opraken. Dat zou dan alsnog net zo'n intense ervaring moeten opleveren als Dead Rising op de Xbox 360. De belangrijkste punten uit het persbericht en de nieuwste screenshots vind je hieronder.

Spelers die zich op de Xbox 360 ergerden aan het save-systeem zullen opgelucht zijn dat precies dat is aangepast op de Wii om te zorgen voor 'more seamless gameplay.' De tijdslimiet en alle onschuldige mensen blijven echter wél in het spel omdat Capcom ook Wii-spelers voor morele dilemma's wil plaatsen: maak ik de missie af of probeer ik eerst die arme mevrouw nog even te redden?

Verder leuk om te weten dat Chop Til You Drop draait op precies dezelfde engine als Resident Evil 4 Wii Edition. Pistolen richt je met de Wiimote en ook alle andere wapens hebben 'added Wii Remote functionality'. Dat komt dus neer op heel veel zwaaien met de controller. Bankjes, paraplu's koekepannen, grasmaaiers en wat diens meer kunnen net als in de Xbox 360-versie als wapen worden gebruikt. 'Anything in the mall is at Frank's disposal.'

Zie ook:
- Dead Rising wordt overgezet naar Wii
- Rondleiding door Animal Crossing: City Folk met Charles Martinet

[games.blog forum]

Lees ook:Dead Rising Wii, ‘Zombie Paradise’ trailer
Lees ook:Gametrailers bespreekt Dead Rising voor de Wii
Lees ook:Dead Rising wordt overgezet naar Wii
Lees ook:Sega verspreekt zich: Resident Evil 5 naar Wii
Lees ook:Umbrella Chronicles 1.000.000 keer verkocht

7 reacties op “Dead Rising: Chop Til You Drop, officiële aankondiging

  1. Shitbull55

    Zombie poedel?
    Nice…

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Die waren er op de Xbox nog niet? Vet. Ik hoop op nog meer creatieve zombies.

      /   Beantwoorden  / 
  3. MetroidPrime

    Die poedel zat wel in de 360 versie, maar alleen tijdens 1 van de openingsscenes.

    Ik ben wel redelijk onder de indruk van wat Capcom heeft gedaan, het winkelcentrum ziet er op de screenshots vrijwel hetzelfde uit als op de 360. Ik vind het alleen jammer dat Capcom een aantal aanpassingen maakt om het spel wat vriendelijker te maken voor het grote publiek. Het save systeem is iets waar veel mensen zich aan ergerden, maar het zorgde er wel voor, in combinatie met de tijdsdruk, dat je keuzes moest gaan maken.

    In de Xbox 360 versie kreeg je constant nieuwe missies, maar je kreeg altijd meer missies dan je tijd had om ze uit te voeren. Als je een keuze gemaakt had en daarna gesaved had, dan kon je niet meer terug. In de Wii versie ga je pas verder als je de verhaallijn missies behaald hebt en is de tijdsdruk weg, hierdoor gaat ook meteen een groot deel van de vrijheid die het spel op de Xbox 360 biedt verloren. Je kunt in de Xbox 360 versie helemaal zelf bepalen hoe je je speltijd indeelt, je zou jezelf in principe zelfs het hele spel door in een hoekje kunnen verbergen. Dat die vrijheid er op de Wii niet meer zal zijn vind ik erg jammer.

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Wow, dat klinkt eigenlijk behoorlijk interessant. Ik kan de kritiek wel begrijpen, maar het is wel een boeiend experiment. Klinkt ook alsof je het spel meerdere keren kunt uitspelen en toch iedere keer een ander avontuur beleven.

      /   Beantwoorden  / 
  5. MetroidPrime

    Je kunt inderdaad iedere keer een ander avontuur beleven. Het enige probleem is dat als je de verhaallijn wilt volgen, je daar echt alle missies voor moet halen. Zodra je 1 missie daarvan mist(en opnieuw saved), kun je de verhaallijn niet meer volgen zonder opnieuw te beginnen. Dat is vrij irritant, maar aan de andere kant, als je zelf 72 uur lang vast zit in een winkelcentrum dat gevuld is met duizenden zombies, kun je ook niet zomaar een stukje teruggaan en zul je ook keuzes moeten maken.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Viktor

    wat een graphics.. nog minder dan gamecube niveau, ik vind de wii zelf een flop ookal heb ik hem zelf. ik heb dead rising op de 360 gespeeld en dat vond ik door dat save sytsteem idd best kut;)

      /   Beantwoorden  / 
  7. denny

    ik weet niet waar moet save en gaa stees dood in spel

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.