Geen rumble voor N64 Virtual Console games


Niet iets om wakker over te liggen, maar toch. Of zoals 4 color rebellion het grappig verwoordt:

Topman A: Onze trouwe fans zouden het waarschijnlijk wel waarderen als gedownloade N64 games de rumble-functie van de GameCube controller ondersteunden.

Topman B: Ja, maar dat zou ongeveer één honderdste van een cent per game kosten om in te bouwen. En aangezien de Virtual Console is bedoeld om 100% pure winst te maken gaan we dat dus niet doen.
Eigenlijk vond ik de Rumble Pak van de Nintendo64 altijd heel erg oncomfortabel om mee te spelen. Dat ding was zwaar! En het trillen ook lang niet zo gevoelig afgesteld als tegenwoordig. Om die games opnieuw te kunnen spelen met de superieure rumble van de GameCube controller had misschien een reden kunnen zijn om er één of twee te downloaden.

Maar dat zullen we dus nooit weten.

Bron: CVG: No rumble for N64 VC games

Zie ook:
- Eerste Amerikaanse Wii commercial
- Southpark aflevering 1013: Cartman krijgt zijn Wii
- Monster 4×4 World Circuit filmpje
- Wing Island gameplay video
- Ubisoft rekent op een tweede plaats voor Red Steel
- Bleach Wii trailer
- Far Cry Vengeance Wii trailer

Lees ook:Classic controller verplicht voor VC Megadrive games?
Lees ook:Revolution games werken niet met de Gamecube controller
Lees ook:Nog meer vernieuwde SIXAXIS geruchten
Lees ook:Motion sensors en rumble gaan prima samen, zegt Immersion
Lees ook:Dualshock 3 te koop in Japan: zwaarder, rumble gevoeliger

14 reacties op “Geen rumble voor N64 Virtual Console games

  1. denise

    ik heb volgends mij ooit nooit met rumble gespeeld op mijn n64 dus veel missen zal ik het niet :)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Cailin Coilleach

    Mwah, echt heel erg zal ik het rumblen niet missen :) Ik ben er geen echt grote fan van eigenlijk.

      /   Beantwoorden  / 
  3. maikeru

    Maar dit betekent dus wel dat de additional optie om te voelen als er iets interessants in de buurt was in OoT (of Majora’s mask) niet tot de mogelijkheden hoort, waardoor dus de game ook enigszins aangepast moet worden, dat de personage niet over die feature beginnen enzo.

    Wat het gewicht betreft…licht was die niet inderdaad :-)

    Maar goed, hoeveel extra had het nou gekost om het wel mogelijk te maken als men gebruikt maakt van een Cube controller en met de classiccontroller niet?

      /   Beantwoorden  / 
  4. MetroidPrime

    Die feature was op de N64 al optioneel, dus de spellen hoeven er niet echt voor te worden aangepast. Bovendien kan Nintendo deze feature altijd nog op een later tijdstip toevoegen door middel van een software update, dus zo’n ramp is het niet.

      /   Beantwoorden  / 
  5. MetroidPrime

    Ik vond het extra gewicht van het Rumble Pack eerlijk gezegd wel lekker spelen. Ik had het Rumble Pack altijd in de controller zitten, ook als ik een spel speelde dat het niet ondersteunde(op Pokémon Stadium na).

      /   Beantwoorden  / 
  6. denise

    ´´Maar dit betekent dus wel dat de additional optie om te voelen als er iets interessants in de buurt was in OoT (of Majora’s mask) niet tot de mogelijkheden hoort, waardoor dus de game ook enigszins aangepast moet worden, dat de personage niet over die feature beginnen enzo.´´

    ik heb de zelda games ook altijd zonder gespeeld en heb er nooit bij stil gestaan dat het ´anders´ moest en het spel ook gewoon uit kunnen spelen dus ik denk niet dat het spel aagepast moet worden

      /   Beantwoorden  / 
  7. viktor

    ik had de joypack die is egt groot en zwaar:P maar daar wen je wel en is ht niet irritant

      /   Beantwoorden  / 
  8. viktor

    maar het is wel jammer:(

      /   Beantwoorden  / 
  9. Wisse

    Ik weet nog dat ik vroeger schokjes kreeg van die rumble kast… au…

      /   Beantwoorden  / 
  10. Kikujiro

    “Eigenlijk vond ik de Rumble Pak van de Nintendo64 altijd heel erg oncomfortabel om mee te spelen. Dat ding was zwaar! En het trillen ook lang niet zo gevoelig afgesteld als tegenwoordig.”

    Man… en het feit dat je de Rumble Pak om de zoveel tijd moest bijvullen met benzine… hmmmm… gamen in de jaren ’90 was toch wel ZO PRIMITIEF. *lol*

      /   Beantwoorden  / 
  11. denise

    benzine ?! dat méén je niet xD

      /   Beantwoorden  / 
  12. erik

    “benzine ?! dat méén je niet xD”

    Dan heb je het eerste model nog niet gezien. :p Een kleine stoommachine, waar je met een plastic schepje kleine kooltjes in moest scheppen!

      /   Beantwoorden  / 
  13. denise

    oee, inspirerend hoor erik xD

      /   Beantwoorden  / 
  14. denise

    lijkt me eigenlijk wel wat, met een mini schepje de kolen erin scheppen :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.