Gametrailers Mirror’s Edge review


Gametrailers bespreekt Mirror's Edge en hoewel ze ons op sommige punten geruststellen wordt het toch steeds duidelijker (trouwens ook in alle andere recensies die al online staan) dat DICE's first person platformspel toch niet zo briljant is als gehoopt. Sommige dingen waar gametrailers het spel op afrekent zijn wat ons betreft vooral pluspunten. Een story mode van ongeveer zeven uur is precies goed en hoe minder tijd er wordt verspild aan cutscenes hoe beter (gametrailers klaagt dat het verhaal soms niet genoeg motiveerde om door te spelen… tja). Aan de andere kant blijven de gevechten eruit zien als hinderlijke onderbrekingen en klaagt iedereen over de rommelige vuurgevechten. Verontrustend. Aan het eind van deze week gaan we het dan eindelijk zelf beleven.

Zie ook:
- Toch een leesbaardheids-patch voor Banjo Bazooie
- Gametrailers Gears of War 2 review

[games.blog forum]

Lees ook:Nieuwe Mirror’s Edge gameplay trailer
Lees ook:Zie Mirror’s Edge Catalyst in actie
Lees ook:Sonic Chronicles lijkt wel een RPG
Lees ook:Mini-recensie: Tomb Raider 2013
Lees ook:Final Fantasy XII video review

7 reacties op “Gametrailers Mirror’s Edge review

  1. Kikujiro

    Hmmm… ook weer zo’n titel die ik waarschijnlijk pas aanschaf als ‘ie “Platinum” gaat (net als LBP). 7 uur is wel erg kort trouwens. Alhoewel ik een voorstander ben van niet al te lange games (e.g. Uncharted voor de PS3), mag je voor een prijs van 60 tot 70 euro toch minstens 15 uur gameplay verwachten.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Skar

    Vond de review van GT eigenlijk niet zo verontrustend. Die vuurgevechten zit ik toch niet op te wachten. Wil lekker rennen-vliegen-vallen-opstaan-en-weer-doorgaan. Ik wil die timetrials doen en een zo snel en vloeiend mogelijke route rennen. Het verhaal boeit me ook niet hierbij. Gaat me echt om de gameplay, dus ik heb er vertrouwen in dat het wel goedkomt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. erik

    “Die vuurgevechten zit ik toch niet op te wachten.”

    Maar ze zijn er wel! :p Dat is het probleem juist. Ik zit er ook niet op te wachten, maar op een gegeven moment krijg je blijkbaar toch een geweer in handen gedrukt.

    (Al schijnt het ook mogelijk te zijn om het hele spel uit te spelen zonder één kogel af te vuren… laten we ons daar dan maar aan vasthouden).

    Die opmerking dat het plezier wat je aan het spel beleeft vooral afhangt van hoe leuk je het basis spelprincipe vindt was wel erg hoopgevend. Ik heb die demo al ziekelijk vaak gespeeld, denk dat het wat dat betreft wel goed zit bij mij. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Pauly Wauly

    ik vandaag bij de gamesshop in luzern en ze hadden hem al, damn nou wenste ik toch weer dat ik een ps3 had want die is regiovrij voor alle spellen en niet een enkeling!!

    Dikke k#%$#t dus al die spellen zijn echt gewoon gelokaliseerd op duits, frans en italiaans en hij is niet te importeren uit een ander land, want dat is te duur zegt die store-knaak, ja sorry ik heb het al vaak zat gezegd maar moet het weer effe van me lever ik kan er gewoon niet bij met me hoofd, dat is hetzelfde als dat alle spellen bij ons worden vertaald in het Nederlands!! moet je je voorstellen das toch achterlijk! :S.

    DUS!!! nou wilde ik vragen of iemand een goede site heeft waar de spellen cheap zijn en ze voor niet al teveel geld naar zwitserland verschepen?? iemand een favoriete verkoop site buiten nederland? please let me know!!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Skar

    http://www.gamehubs.com ;-)

    @Erik: ja, maar met die geweren… volgens mij is het meer dat jij ze die geweren afhandig maakt (net zoals je leert in de tutorial in de demo) en dan zou je dus theoretisch dat wapen kunnen gebruiken. Maar denk dat je hem ook gewoon weg kan gooien en dan verder rennen, schoppen, slaan, sliden etc.

    Vond in de demo ook het stukje waar je echt tegenstanders moest neerhalen (die op je gingen schieten) het mindere stuk. Waar je achterna gezeten werd, dat was juist weer spannender (soort van druk).

    En vond ook het commentaar dat als je van het spelmechanisme van parkour (het rennen en springen en klimmen) hield… dat het dan wel goed zat. Dat vond ik ook bemoedigend.

      /   Beantwoorden  / 
  6. erik

    “Maar denk dat je hem ook gewoon weg kan gooien en dan verder rennen, schoppen, slaan, sliden etc.”

    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Nog maar één nachtje slapen! :D

    “Vond in de demo ook het stukje waar je echt tegenstanders moest neerhalen (die op je gingen schieten) het mindere stuk.”

    Als je genoeg snelheid had kon je ze met één vliegende trap uitschakelen zonder af te remmen (bij die eerste is me dat een paar keer gelukt), dat vond ik wel gaaf… maar het is natuurlijk maar zeer de vraag of dat echt bij iedere tegenstander in het spel mogelijk is. Ik ben toch bang dat je af en toe in gevechtssituaties terechtkomt waar je een paar minuten niks anders doet dan vechten.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Skar

    Eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. Zeker omdat er ook de optie tot timetrails in het spel zit, dan kan je niet verwachten dat mensen te lang afgeremd worden door te vechten.

    Heb ook filmpje gezien dat je door soort van riool ofzo aan het klimmen was. Dan waren er een paar snipers op je aan het schieten. In het filmpje ontwapende je er eentje en gebruikte zijn sniperrifle om de andere 2 uitt te schakelen – waardoor je iets makkelijker verder kon springen-klimmen-klauteren. Je kán natuurlijk ook gewoon ontwapenen en verder, maar dan zal het iets lastiger worden.

    We zullen zien. Ben heel benieuwd. Ga hem zeker halen, maar pas volgende week (maandag jarig, dus je nooit wat je krijgt – kans is natuurlijk klein, gezien de vele toppers die er nu uitkomen en de prijs van een game)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.