Eerste gameplay-trailer Mirror’s Edge


EA heeft eindelijk de eerste bewegende beelden van Mirror's Edge vrijgegeven, en dat stelt zeker niet teleur. In Mirror's Edge, als je het alweer was vergeten, kijk je door de ogen van hoofdrolspeelster Faith terwijl ze over de daken van een futuristische stad rent, vliegt en springt. Faith is minstens net zo lenig als Altair uit Assassin's Creed en haar stunts zien er vanuit het eerste persoons perspectief erg spectaculair uit, zoals je zelf zult zien. Wat ook bijzonder goed is uitgewerkt zijn de geluidseffecten. Je ziet Faith niet, maar je hoort haar ademhaling en het ruisen van haar kleding. De voetstappen klinken licht en zelfverzekerd en je kunt je precies voorstellen hoe soepel ze op haar balletschoentjes over de daken rent. Ik kijk er naar uit!

Zie ook:
- Take Two's 12 stappenplan voor PS3-bezitters met GTA IV problemen
- Nieuwe trailer Lego Indiana Jones

Lees ook:Mirror’s Edge nagespeeld in het echt
Lees ook:Mirror’s Edge komt naar de iPhone
Lees ook:Nieuwe Mirror’s Edge gameplay trailer
Lees ook:Mirror’s Edge 2 aangekondigd
Lees ook:Niet alle stunts zijn standaard in Mirror’s Edge Catalyst

10 reacties op “Eerste gameplay-trailer Mirror’s Edge

  1. dk

    lijkt mij een mooie game!
    zal ik wel willen hebben!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Marco

    Mooie muziek in de trailer, erg sfeervol! Weet iemand hoe deze song heet?:)

      /   Beantwoorden  / 
  3. berend jan

    doet me een beetje denken aan Jurassic Park Trespasser. Maar dan natuurlijk zonder Dino’s en zonder eiland waar je op vast zit. Ik heb heel veel plezier beleefd aan JP:Trespasser maar ik was de enige in de wereld volgens mij :) … Maar wat is nu het doel van dit spel ? lopen en rennen van A naar B of schieten en lopen en rennen ik snap de bedoeling niet.

    Wat ik eruit haal is het het laatste maarja, ook jammer dat het een EA game is en ik altijd een beetje “haren recht overeind in de nek” gevoel krijg bij EA games…

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Trespasser? Die heb ik nooit gespeeld, tot vandaag zelfs nog nooit van gehoord. ;)

    Als ik het me allemaal goed herinner is de overheid in Mirror’s Edge zo controlerend geworden dat het ondergrondse verzet geen gebruik meer kan maken van moderne communicatiemiddelen als telefoon en email. Faith is dus een boodschapper die geheime boodschappen moet bezorgen zonder gesnapt te worden.

    Ach ja, zolang ze maar een excuus heeft om van A naar B te rennen he. ;) Schieten wordt volgens mij geen groot onderdeel van Mirror’s Edge.

    EA is niet meer zo erg als een paar jaar geleden. Ik wil niet zeggen dat ik er helemaal gerust op ben, maar het EA-logo is voor mij geen reden meer om al bij voorbaat in paniek te raken. :p

    De muziek, ik heb geen idee. Ik ging uit van een speciaal voor het spel geschreven soundtrack, maar misschien is het ook wel een bestaand liedje.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Jobaap

    Het is wel flauw dat alles wat je kan of moet gebruiken of ingaan rood gekleurd is.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Berend Jan

    probeer eht eens te vinden ik vond het een revolutionair spel toen en ga het binnenkort weer eens spelen het is een soort actie adventure in 1st person met een dame. De eerste FPA die ik ken waarin je je eigen lichaam ziet als je naar beneden kijkt. (en een tatoage op je borst die aangeeft hoeveel health je nog overhebt…)

      /   Beantwoorden  / 
  7. MNC

    Cool. Ik moet me naast de wii toch eens een andere console in huis gaan halen. MGS4 en Mirror’s Edge, wow. Als m’n vader een beetje graag blu-ray wilt haalt ie zo een PS3 in huis :P

    Het hele idee dat een “platformer” in FPS wordt gespeeld lijkt me tof. Alleen haar handen mogen wel wat beter animeren tijdens klimmen, het lijkt nauwelijks of ze grip heeft met haar handen.

      /   Beantwoorden  / 
  8. erik

    “Het is wel flauw dat alles wat je kan of moet gebruiken of ingaan rood gekleurd is.”

    Hm nee, dat vind ik juist een erg veelbelovend idee! Eén van de dingen die me leuk lijken aan dit spel. Het is stukken subtieler dan grote zwevende pijlen of onzichtbare muren die je de juist richting op sturen.

    In een interview vertelde één van de ontwikkelaars dat de kleuren min of meer het instinct van de hoofdrolspeelster symboleren. Ze doet dat klimmen al haar hele leven, dus het idee is dat wanneer zij naar de wereld kijkt ze in één oogopslag mogelijke klimroutes ziet. En nu, dankzij de kleuren, ziet de speler ze ook.

    Een ander plan was om verschillend gekleurde routes in de wereld aan te brengen, een rode route die kort maar gevaarlijk is, en een veilige oranje route waar je langer over doet. Ik weet alleen niet zeker of dat idee nog steeds in het spel zit. Het klinkt gaaf, maar zal wel enorm veel extra werk voor de ontwikkelaar opleveren.

      /   Beantwoorden  / 
  9. erik

    “probeer eht eens te vinden”

    Ik heb wat youtube-filmpjes gevonden. Het is eh… niet echt mooi oud geworden. ;) Dat is niet zo’n ramp, daar kan ik me heel makkelijk overheen zetten. Maar ik weet niet, misschien heb ik de verkeerde levels bekeken maar het zag er meer uit als een standaard shooter dan als Mirror’s Edge. Weinig springen, veel op dinosaurussen schieten.

      /   Beantwoorden  / 
  10. MNC

    Het is letterlijk een rode draad!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.