Sony geeft gelimiteerde “lifestyle producten” uit in Japan

De fles heb je geopend met je Playstation kurkentrekker (37 dollar) en de wijn drink je uit een Playstation wijnglas (20 dollar). Iemand vraagt je hoe laat het is, en terwijl je op je Playstation horloge (651 dollar) kijkt, mors je per ongeluk wijn op je Playstation shirt (134 dollar). Gelukkig is je PSP niet nat geworden, want hij zat in je nieuwe Playstation leren PSP beschermhoesje (300 dollar).

Het zou je zomaar kunnen gebeuren als je Sony’s fantastische lijn aan "Signature" lifestyle producten in huis haalt. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. (En het geld dat je nog over hebt kun je voortaan bewaren in je Playstation portemonnee (103 dollar).

Vroeger werden zulke producten nog weleens weggegeven aan zakenpartners als relatiegeschenk, maar in een helder moment heeft iemand bij Sony zich opeens gerealiseerd dat het meer oplevert om de relatiegeschenken gewoon voor een exorbitant hoog bedrag te verkopen aan gamers met geld teveel.

Bron: Watch Impress
Engels: IGN

Zie ook:
- De Playstation 3 is de enige Playstation 3
- Europese PS3′s krijgen voorrang
- Nintendo wil in maart 6 miljoen Wii’s verkocht hebben. Sony 6 miljoen PS3′s
- PS3 online gaming gratis. Geen addertjes onder het gras
- Final Fantasy VII remake lijkt steeds waarschijnlijker
- Heavenly Sword? Formula One? Motorstorm? 2007!
- Nintendo UK haalt uit naar "copycat" Sony
- PS3 interface vrijwel gelijk aan PSP interface. Bekijk de video
- Playstation 3 stilste van alle Next Gen consoles

Lees ook:De Playstation 3 is de enige Playstation 3
Lees ook:Sega’s next gen prijzen bekend
Lees ook:Weet je nog hoe we ons afvroegen of Sony aan de vraag zou kunnen voldoen?
Lees ook:Productie Wii ligt voor op schema
Lees ook:Europese PS3′s krijgen voorrang

8 reacties op “Sony geeft gelimiteerde “lifestyle producten” uit in Japan

  1. Yoshi-Fan!

    Sony lijdt aan grootheidswaan. Over dat de PS2 populair is bestaat geen twijfel, maar om dit soort hebbedingetjes voor zulke belachelijk HOGE prijzen te willen gaan verkopen gaat echt te ver. Of is dit een poging om de verliezen van de PS3 ietsjes te compenseren?

      /   Beantwoorden  / 
  2. MetroidPrime

    Ik zie eigenlijk het nut hier niet van in. De PlayStation merknaam heeft niet het chique imago van een merk zoals bijvoorbeeld Rolex of Aston Martin, toch lijkt Sony deze doelgroep te proberen aan te spreken.

    De prijzen die ze vragen zijn echt belachelijk, als de echte PlayStation fan zou moeten kiezen hoe zijn €600,- uit te geven, zal hij eerder de premium PS3 kopen dan een horloge lijkt mij. Bovendien kun je voor minder dan €200,- al een erg goed merkhorloge kopen.

    Als PlayStation nu een chique imago had, dan zou ik dit wel kunnen begrijpen. Ik begin de indruk te krijgen dat ze bij Sony echt denken dat alles waar PlayStation op staat 5 miljoen keer verkocht wordt, ongeacht de prijs.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Niels

    Ik hoop dat ze met de opbrengst iets nuttigs doen! Namelijk de boete betalen aan immersion en de rumble functie terug brengen in de controller :D (Als er echt een rumble naast de tilt functie mogelijk is zoals Immersion beweert..)

    Als ze dit ook in Nederland zouden doen zou ik wel zo’n PlayStation shirt willen hebben :) .

      /   Beantwoorden  / 
  4. Mitchel

    Ik zou ook wel een Playstation shirt willen, Maar de prijs is wel hoog, Maar dat heb ik er voorover.

      /   Beantwoorden  / 
  5. robben

    ik vindt die horlohe best wel vet, cool, mooi, flex, chique en strak, Het is geen slecht ontwerp

    Robben

      /   Beantwoorden  / 
  6. max

    300 DOLLAR VOOR EEN LEREN PSP BESCHERMHOES?????!!!! DAT IS MEER DAN EEN DS!!

      /   Beantwoorden  / 
  7. Anne

    Waarom zou je zoveel geld aan zulke ‘normale’ producten willen uitgeven? Het design is nou niet je van het, dit vind je ook in de kruidvat. Koop dan een merkhorloge en laat die PS3 lekker stijlvol onder je tv staan. Ik weet niet, komt voor dat geld toch wat stijlvoller over.

      /   Beantwoorden  / 
  8. erik

    “De PlayStation merknaam heeft niet het chique imago van een merk zoals bijvoorbeeld Rolex of Aston Martin, toch lijkt Sony deze doelgroep te proberen aan te spreken.”

    Inderdaad. En ondanks dat ik vind dat het uiterlijk van de PS2 best mooi is, voelt hij ongelooflijk goedkoop aan in vergelijking met de andere 2 consoles. Dun plastic, licht, geen klepje dat met een mechaniekje zachtjes omhoog komt… al dat soort dingen. Het voelt absoluut niet aan als het soort kwaliteitsmerk waar ik ook dit soort spullen van zou willen hebben.

    Maar goed, met deze prijzen hoeft Sony er maar een klein aantal te verkopen om al winst te maken, en dat zal ze vast wel weer lukken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.