Is Atomic Ninjas een vechtspel of een competitieve platformer?

atomicninjas
Wie deze website regelmatig bezoekt weet dat ik niet hou van vechtspellen. Niet van traditionele fighters (Mortal Kombat, Street Fighter) en al helemaal niet van de hyperactieve variant (Super Smash Bros, PlayStation All-Stars). Dus hoe kan het dat deze trailer voor Atomic Ninjas – een Smash Bros.-achtig vechtspelletje – er zo tof uitziet?

Ik vermoed dat het in de eerste plaats komt door de extra grote arena’s. Spelers krijgen zo veel ruimte dat Atomic Ninjas eigenlijk meer weg heeft van een multiplayer platformspel dan van een echte fighter. De levels zijn zo groot dat de offline multiplayer gebruik maakt van een splitscreen. Wat ook helpt is dat de andere ninja’s je niet rechtstreeks kunnen verwonden. De enige manier om iemand te beschadigen is door hem/haar in de lava of in een van de andere hindernissen (vuurballen, laserstralen) te duwen. Wel zo overzichtelijk! En over overzichtelijk gesproken: dankzij de primitieve graphics is Atomic Ninjas eindelijk een Smash Bros.-kloon waarin ik de actie op het scherm zonder veel problemen kan volgen.

Een overzichtelijk vechtspel in uitgestrekte platformlevels dus. Atomic Ninjas verschijnt binnenkort (exacte releasedatum nog niet bekend) voor PlayStation 3 en Vita.

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Street Fighter’s Ryu in Super Smash Bros.?
Lees ook:Smash Bros als animated gif met 16-bit graphics
Lees ook:Super Smash Bros. de-make met GameBoy-graphics
Lees ook:Hackers stoppen Meat Boy in Super Smash Bros. Brawl
Lees ook:Oude Melee levels ook speelbaar in Brawl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.