Hoe zit dit LittleBigFlower-level in elkaar?


Doen er toevallig games.blog-bezoekers mee aan de LittleBigPlanet 2-Beta? Die zou ik graag een paar vragen stellen. Ik dacht namelijk dat LBP2 nog steeds een tweedimensionaal platformspel was, maar vandaag dook er een filmpje op van een driedimensionale Flower-imitatie. Een bloemblaadje vliegt over een grasveld en verzamelt andere bloemblaadjes. Hij zweeft over heuvels en dalen, langs een kabbelend beekje, de zon gaat onder… en dat alles in LittleBigPlanet 2. Hoe kan dat? Waar komt die diepte vandaan? Ik gok dat de levels meer layers hebben dan in het eerste spel? En dat voorwerpen nu ook naar voren kunnen bewegen? Maar dan nog begrijp ik niet hoe de hoogteverschillen zijn aangebracht, of hoe alle bloemblaadjes achter het eerste blaadje blijven zweven. Dit level bestuderen wordt volgend jaar mijn eerste prioriteit als ik LittleBigPlanet 2 zelf heb aangeschaft.

[g.forum]

Lees ook:Wing Island gameplay filmpjes
Lees ook:Van platformspel naar een platform voor spellen: LittleBigPlanet 2 trailer
Lees ook:Max and the Magic Marker, een nieuwe trailer en een nieuwe look
Lees ook:LittleBigPlanet levels die je niet mag missen: GAF: One Final Heist
Lees ook:Nog steeds verliefd op LittleBigPlanet

5 reacties op “Hoe zit dit LittleBigFlower-level in elkaar?

  1. Beta

    Je kunt de camerapositie naar achter verplaatsen (je kunt verschillende camera posities in de tijdlijn componeren), gravity kan uitgeschakeld worden (dus ga je zweven, zoals glimmend object in dit filmpje) en je kunt objecten een “follow” opdracht geven wanneer je in de buurt komt van zo’n object (de blaadjes)…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Beta

      …en je kunt time of day instellen… ;)

        /   Beantwoorden  / 
      1. Erik

        Okee, maar hoe laat hij die grassprietjes dan zo geleidelijk van de achtergrond naar de voorgrond schuiven? Of is het juist de camera die langzaam naar voren schuift?

          /   Beantwoorden  / 
        1. Beta

          Je ziet dat hij nauwelijks afwijkt naar links-rechts, omdat je nog steeds beperkt bent tot de “baan” alleen zit de camera nu inderdaad van achter… Dus objecten komen naar de camera toe ipv rechts naar links van de camera…

            /   Beantwoorden  / 
  2. Tom

    Volgens thesixthaxis.com gebruikt hij de top down functie voor shooters en heeft hij de camerahoek dusdanig veranderd zodat je achter je personage vliegt ipv erboven. dat verklaart ook de camerabeweging denk ik.
    Ik kan in ieder geval niet wachten om wat uit te gaan proberen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.