Gisteren de screenshots, vandaag de eerste trailer. In beweging ziet Echochrome II er zelfs nog leuker uit. Vooral omdat nu pas duidelijk wordt hoe Sony overal verborgen afbeeldingen in de blokken heeft verstopt. Ze worden pas zichtbaar op de achterwand als je de blokken vanuit de juiste hoek beschijnt met de Move-controller. Erg ingenieus, al moet je zo te zien wel een vaste hand hebben om te voorkomen dat het poppetje per ongeluk te pletter valt. (En ligt het aan mij of heeft JAPAN Studio de geluidseffecten in deze trailer rechtstreeks gejat uit On’s online Grow spelletjes? Ze kwamen mij allemaal griezelig bekend voor).
Lees ook:Nintendo legt de besturing van Disaster: Day of Crisis uit
Lees ook:Nieuwe trailer platform/horrorspel Hunger
Lees ook:Online spelletje: Monochro Observer
Lees ook:Online spelletje: Super Puzzle Platformer Plus
Lees ook:Eye Of Judgment in de herfst
deeltje 1 was al vet en dit word alleen maar leuker
ja idd grow-geluidjes! volgens mij het geluidje van een voorwerp kiezen in die spelletjes.
het idee komt volgens mij (ook) van een andere hku student.
http://www.youtube.com/watch?v=Bb5DjyoDObA&translated=1
Met dat spel ben ik bekend, maar die komt toch niet uit Utrecht? De makers heten voor zover ik destijds kon achterhalen Steve Swink en Scott Anderson, volgens mij wonen ze gewoon ergens in Amerika. Wel een erg tof concept, maar ze worden nu van twee kanten tegelijk ingehaald door grotere ontwikkelaars (zie ook Shadow Of Tower voor de Wii met ongeveer hetzelfde concept).
.
http://games.blog.nl/xbox360/2009/04/28/kijken-experimentele-indie-game-shadow-physics
Voor de liefhebbers, de Japanese site van Shadow of Tower:
.
http://www.hudson.co.jp/kagenotou/
.
Als ik het goed begrijp krijg je in Japan een gratis CD bij het spel.