The Fight: Lights Out, Sony’s realistische vechtspel voor PlayStation Move


Kort interview met (één van) de makers van The Fight: Lights Out, tot op heden nog steeds het meeste complete “echte spel” voor PlayStation Move. Deze John McLaughlin praat eigenlijk alleen over de één-op-één-gevechten zodat we nog steeds niet heel veel wijzer worden (wat ik bijvoorbeeld wil weten: is The Fight echt een brawler zoals Double Dragon/Final Fight met grote groepen vijanden, of alleen een reeks bokswedstrijden met korte wandelingen ertussen?) maar hij maakt in ieder geval overtuigend duidelijk dat kleine polsbewegingen niet gaan werken op de Move. Om goed te vechten zul je je armen moeten bewegen alsof je echt klappen uitdeelt. Als Wii-bezitter word ik nog niet erg enthousiast, maar dat komt allicht ook omdat er op de Wii geen spel bestaat dat je bewegingen goed overneemt. Ik sta open voor de mogelijkheid dat virtueel vechten wél leuk wordt als je personage geen voorgeprogrammeerde animaties gebruikt, maar al jouw bewegingen realistisch nabootst.

[g.forum]

Lees ook:Miyamoto over volgende Wii-Zelda: “it’s very fun to move your body around”
Lees ook:Citaat: Eurogamer over Brütal Legend
Lees ook:Abstract muziek maken met PixelJunk Lifelike
Lees ook:Dit is de controller van de Oculus Rift
Lees ook:Dus je hebt het gezicht van je kat ingescand in Fight Night 4

6 reacties op “The Fight: Lights Out, Sony’s realistische vechtspel voor PlayStation Move

  1. Kiara

    Mja je ziet in de clip wel al dat de bewegingen ‘perfecter’ worden opgenomen ;3
    alleen bijft het me maar ergens storen dat ze nintendo gwn wat na apen xD maar vind het wel grappig die lichtjes aan elke kant van de hand (blauw/wit en rood :p).
    mja nu mijn broer overtuigen om later dat console aan te schaffen, kan ik ook proberen xd

      /   Beantwoorden  / 
  2. Berend Jan

    Ik heb heel veel plezier aan Wii sport boxing gehad maar vraag me serieus af hoe leuk dit blijft na een tijdje doet het zeer en leg je het weg…

      /   Beantwoorden  / 
  3. Erik

    Ik moet vooral lachen om de fanboy-reacties (op gametrailers bijvoorbeeld). Toen de Wii vijf jaar geleden werd aangekondigd las je overal dat het nooit zou aanslaan omdat het veel te vermoeiend was de hele tijd zoveel te bewegen. En ondertussen verdedigden de Nintendo-fanboys het concept natuurlijk fanatiek. Veel bewegen zou je juist onderdompelen in het spel. Het werd fantastisch. Etc.
    .
    Vijf jaar later zijn de rollen volledig omgedraaid. PlayStation-bezitters (zelfs McLaughlin in dit filmpje) doen minachtend over de Wii omdat je daar aan kleine polsbewegingen genoeg hebt. Iedereen kan niet wachten tot Sony eindelijk een controller op de markt brengt waarvoor je echt veel moet bewegen. Iedereen… behalve de Nintendo-fanboys die na vier jaar Wii’en hebben ontdekt dat het Sony-kamp eigenlijk wel een punt had: veel bewegen is inderdaad vermoeiend. ;)
    .
    Ik vrees dat motion controllers een nogal beperkte houdbaarheidsdatum hebben. Voor een paar jaar echt heel leuk, maar ik lees nu toch steeds vaker over Wii-bezitters die terugverlangen naar traditionele controllers. (Al gaat dat natuurlijk niet op voor Nintendo’s “nieuwe doelgroep” die de Wii enkel en alleen gekocht heeft vanwege de bewegingsgevoelige besturing).

      /   Beantwoorden  / 
  4. Kikujiro

    Wat ik bij ‘traditionele’ spellen, waarbij je niet hoeft te bewegen, wel een voordeel van de nunchuk + wiimote vindt, is dat je wat ontspannender op de bank zit. Armen niet krampachtig dichtbij elkaar, maar door het kabeltje tussen de nunchuk en wiimote wat meer bewegingsvrijheid.

      /   Beantwoorden  / 
  5. simon

    hoe ze reageren is een kwestie van programmeren, van mij mag die wel nog meer 1 op 1 zijn, vooral als hij zijn hoofd vast pakt en dan op zijn hoofd slaat, dan slaat die echt als een watje.

    Het zou goed zijn als die dan ook zacht slaat in het spel. je hebt toch al geen weerstand waardoor het al een stuk minder zwaar is.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ik vraag me af of het dan alleen meer werk is om een spel op die manier te programmeren, of dat het in de praktijk gewoon niet zo leuk is als het lijkt. Ik kan me voorstellen dat studio’s het wel proberen, maar dat het gebrek aan feedback (je hebt niet echt een hoofd in de houdgreep) zorgt dat het toch niet zo stoer voelt. We zullen het wel nooit weten, maar alleen als ik experiment zou ik weleens een echte 1 op 1 demo van een motion controller spel willen proberen.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.