En zo ziet Disney’s Epic Mickey eruit


Eerste screenshots van Disney’s exclusieve Wii-spel Epic Mickey, via 4 color rebellion. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben niet echt onder de indruk. In het echt blijkt de wereld van Epic Mickey een stuk minder minder duister en onheilspellend dan op de indrukwekkende concept art. De eerste indruk is er één van gewoon weer het zoveelste vrolijke Disney-spel. En dat is niet wat Warren Spector had beloofd. Het goede nieuws is dat de manier waarop Mickey kan schilderen en uitgummen nog wel bijzonder klinkt:

“The core gameplay mechanic is the ability to use paint and thinner to interact with the world, which is implemented through a paintbrush that Mickey drags into the Wasteland. Throughout play, the game world can be created and destroyed with the swipe of a brush (the Wii remote) across the screen.”

Het Game Informer-artikel belooft ongekende vrijheid omdat bijna alles in het spel uitgegumd en teruggeschilderd kan worden. Warren Spector vertelt hoe hij genoeg heeft van de statische ‘movie sets’ die andere spelontwerpers bouwen als levels. “I wanted te create a world that was more than a movie set, where you could scratch beneath the surface and there was more going on there.” Dat klinkt erg inspirerend, maar ik vrees dat we tot de eerste trailer moeten wachten om te zien hoe goed het hem is gelukt.

[games.blog forum]

Lees ook:Epic Mickey wordt geen gewone Disney-game
Lees ook:Wii RPG ‘Epic Mickey’ stap voor stap onthuld
Lees ook:Mickey’s oren en de 2D platformlevels van Epic Mickey
Lees ook:Epic Mickey 2 wordt een interactieve musical
Lees ook:Kijken: Epic Mickey’s enge openingsfilmpje

7 reacties op “En zo ziet Disney’s Epic Mickey eruit

  1. Maikeru

    Mickey zonder pupillen is wel heel erg oldskool zoals min of meer al was aangegeven (door Warren)

      /   Beantwoorden  / 
  2. stone

    het is nog maar een vroege bouw (neem ik aan) maar het lijkt wel meteen weer zien waarom 2D karakters maar zelden werken als 3D figuren.

    “Het Game Informer-artikel belooft ongekende vrijheid omdat bijna alles in het spel uitgegumd en teruggeschilderd kan worden.”
    hoe is dat ongekende vrijheid? als ik nu mocht uitgummen wat ik wil (ook halve of een kwart) van een object en zelf wat ik maar kan bedenken kan terug schilderen dan was het een bijna ongekende vrijheid geweest. Nu zullen het gewoon een vorm van okami puzzel worden. de burg is er niet. ik wibbel de pointer er overheen en er is een brug. of aan de overkant van een ravijn gum ik een rots block weg waardoor een grote rotsblok omlaag valt en in het ravijn beland en zo kan ik overstekken.

    en kijk een goed naar de schreenshots zovel is er niet om uit te gummen. op de meeste staat er een vloer waar je op loopt en een omhoogstaande wand welke beide uiteraard niet uitgumbaar zijn. en een vijand of object. de vijand zal ook wel niet uitgumbaar zijn want dan wordt het wel heel makkelijke game (zelfs voor disney) hou je enkel hier en daar een onbelangrijk object over.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Shitbull55

    Hm. Vind het op zich nog niet verkeerd.
    Hoopte wel op een mooie Steampunk / Dark game,
    maar om eerlijk te zijn was dat misschien ook wat wel teveel verwacht van de Disney-boardroom…
    .
    *Gaat World of Illusion weer eens opzoeken*

      /   Beantwoorden  / 
  4. Oscar

    Hé jammer.. Ik vond ht al zo vaag.. en duistere mickey game.
    Zoals Stone al zegt, 2d figuren horen niet 3D..

    Maak maar een duistere Paper Mickey ofzo! haha

      /   Beantwoorden  / 
  5. Gulzt

    Kent iemand het Mickey spel nog op de Sega 8bit? Weet niet meer precies hoe het heet, maar daarvan herinner ik me dat het echt fantastisch was.
    _
    Sowieso had disney goede spellen als Aladdin en Lion King. Jammer dat daar nog zo weinig van over is :(

      /   Beantwoorden  / 
  6. Kikujio

    Ja… alhoewel… Pure was ook van Disney en dat is best wel een geslaagde game eigenlijk, maar inderdaad… waar blijven spellen als Aladdin en Lion King?

      /   Beantwoorden  / 
  7. The Dude

    Gultz, ik denk dat je “Castle of Illusion” bedoelt. Dat is inderdaad een erg leuk spel, een beetje de Ducktales van de Master System.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.