Puzzle Quest 2 = Galactrix


Dat is natuurlijk ook een manier om je vervolg snel klaar te hebben. Het spel Galactrix was eigenlijk al in ontwikkeling voordat de eerste Puzzle Quest uitkwam, maar gezien het onverwachte succes van dat spel kon speluitgever D3 het niet laten om Galactrix om te dopen tot Puzzle Quest: Galactrix. Een zet die in ons wereldje ook wel bekend staat als 'een Super Mario Bros. 2 uithalen.'


Helemaal willekeurig is D3's beslissing gelukkig niet. Galactrix is toevallig ook een RPG waar alle confrontaties worden uitgevochten in Bejeweled-achtige puzzelspelletjes. De belangrijkste verschillen zijn dat Galactrix een science fiction-verhaal heeft en dat het speelveld rond is. En omdat Galactrix zich afspeelt in het heelal, moeten we nu ook rekening houden met de zwaartekracht. Als een gevecht bijvoorbeeld plaatsvindt links van een planeet, komen alle nieuwe puzzelstukken ook aan de linkerkant van het veld binnenvallen. Ze worden aangetrokken door de zwaartekracht van die planeet.

Al met al, ik verheug me erop. Volgens mij kan dit minstens net zo leuk worden als Challenge of the Warlords. Misschien zelfs nog leuker, het gebruik van zwaartekracht klinkt erg veelbelovend.

Bron: Gamespot

Zie ook:
- Flower, Sun, and Rain uitgebracht in Europa
- De sex-scene in God of War: Chains of Olympus

Lees ook:Puzzle Quest (DS/PSP) video review
Lees ook:Puzzle Dimension nu ook naar de PlayStation 3
Lees ook:Unannounced is een platformer én een puzzlegame
Lees ook:Speciaal voor Final Fantasy VII fans: Crisis Core filmpjes
Lees ook:Online spelletje: Aether

4 reacties op “Puzzle Quest 2 = Galactrix

  1. Shitbull55

    Lijkt me leuk.
    Als de AI maar niet net zo ongelooflijk veel mazzel heeft als in Challenge of the Warlords…

    …Of ik was er gewoon niet goed in :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Ik heb ook vaak het gevoel dat de AI wordt voorgetrokken ja. :p Maar is dat nu echt zo, of heeft hij gewoon een superieur spelinzicht? Het gaat vaak ook te snel om te zien waar al die combo’s precies vandaan komen.

    Gelukkig vind ik verliezen niet zo erg in dat spel. ;) Het voelt niet meer of minder frustrerend dan wanneer de timer is afgelopen in Zoo Keeper, en de vierde of vijfde keer is het gevecht nog net zo spannend.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Shitbull55

    “Het voelt niet meer of minder frustrerend dan wanneer de timer is afgelopen in Zoo Keeper”

    Of in Trauma Center ….aaaarghhhh….the horror….

      /   Beantwoorden  / 
  4. MetroidPrime

    Ligt het aan mij, of is dit een Hexic kloon?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.