Nieuwe Final Fantasy III remake scans

Moeilijk te geloven dat dit op de Nintendo DS draait. Square-Enix beheerst die hardware ondertussen aardig goed! Erg mooie scans. Ik kan niet wachten op plaatjes van een hogere kwaliteit, of beter nog, filmpjes.

Dit wordt de eerste keer dat deze Final Fantasy een westerse vertaling krijgt. Ik kan me goed voorstellen dat dit de verkoop van de DS een nieuwe impuls kan geven door alle Final Fantasy fans die het spel nu ook weleens willen meemaken. De concensus onder FF-fans lijkt te zijn dat dit één van de betere van de vroege (I t/m VI) spellen was.

Al deze scans komen uit Nintendo Dream magazine.


Boven bijna elk scherm staat dat het zich op de touchscreen afspeelt. Ik ben benieuwd of de stylus ook gebruikt kan worden om het navigeren van de menu’s wat soepeler te maken.





Must have dus. Ik ben zelf toevallig deze week eindelijk maar eens begonnen aan FF VII, die lag al een paar maanden ongeopend op me te wachten. (Och, ik ben maar 9 jaar te laat). Dus ik zit er momenteel weer helemaal in. Ik kan niet wachten om ook dit spel te gaan spelen.

Bron: ruliweb

Zie ook:
- Famitsu scans Final Fantasy III remake
- Meer New Super Mario Bros kaartschermen

Lees ook:Acht nieuwe Final Fantasy III screenshots
Lees ook:Final Fantasy III boxart
Lees ook:Meer Final Fantasy III remake scans + in betere kwaliteit
Lees ook:Final Fantasy XII spin-off komt naar de DS
Lees ook:Uitgebreide Final Fantasy III gameplay video

6 reacties op “Nieuwe Final Fantasy III remake scans

  1. Wouter

    Ja dat ziet er zeker uit als een titel die ik wil hebben :)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Sule

    Hoe kan het dat er zo’n verschil is tussen bv. fifa street/world cup graphics en deze graphics op de DS? Maakt het echt zoveel uit hoe vaak een developer een game maakt voor een platform en er dus ook beter mee weet om te gaan? Dit betekent dus ook dat kennis van de Gamecube ”architectuur” echt een (groot) verschil kan maken?

      /   Beantwoorden  / 
  3. erik

    “Maakt het echt zoveel uit hoe vaak een developer een game maakt voor een platform en er dus ook beter mee weet om te gaan?”

    Ja, daar komt het volgens mij wel op neer. En het heeft natuurlijk ook alles met budgetten te maken, en ontwikkeltijd. Misschien dat Square-Enix bij dit spel wat tijd kon besparen omdat ze de verhaallijn en de basisontwerpen voor de spelwereld gewoon uit de Famicom versie over konden nemen.

    “Dit betekent dus ook dat kennis van de Gamecube ”architectuur” echt een (groot) verschil kan maken?”

    Het probleem bij bijvoorbeeld Fifa (bij ALLE titels van EA eigenlijk) is dat die spellen gemaakt worden om op alle mogelijke consoles te draaien. Dat is effectief en voordelig voor EA. Maar geen enkele console wordt op die manier optimaal benut. De mooiste titels zijn meestal spellen die speciaal voor die console worden geschreven.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Paul Hu

    Zoals Resident Evil 4 voor de Cube!!:D

      /   Beantwoorden  / 
  5. Mithrandir

    EA games worden in eerste instantie ontwikkelt met de meest verkopende console in mind. Met consoles is dat nu de PS2. De PS2 is veruit de zwakste console van de huidige generatie. Vervolgens worden games vaak (niet altijd) simpelweg gepoort naar de XBOX en Gamecube waardoor de werkelijke power van die dingen amper gebruikt wordt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.