“You will say Wow”

"you will also be able to lob grenades by imitating throwing a ball with the controller in your hand, or even roll it along the ground with an underhand throw…"

Het is zover. Het tijdschrift Game Informer heeft uitvoerig met een heuse Revolution game mogen spelen. Geen techdemo’s, maar een echte game die echt te koop zal zijn. Het gaat om het spel Red Steel, dat wordt ontwikkelt door Ubisoft Paris, die verantwoordelijk zijn voor spellen als Prince of Persia, Ghost Recon, Far Cry Instincts, en Splinter Cell. Volgens het artikel gaat het hier om echte ingame screenshots. Geen renders, geen artwork. In dat geval ziet het er beter uit dan ik had verwacht. Maar ik ben nog steeds sceptisch totdat ik bewegende beelden zie. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik "echte screenshots" zie (juist ook van Ubisoft games) die later toch een beetje opgepoetst bleken te zijn.
Maar goed, graphics terzijde. Het is dus een third party, first person shooter. Met andere woorden geen schoolvoorbeeld van een echte typische Nintendo-game. Waarom heeft men ervoor gekozen om de wereld via dit spel voor het eerst te laten kennismaken met de Revolution? Ook daar gaat het artikel op in:

"It is highly unusual for a company like nintendo to allow the axclusive first look at one of its consoles through a 3rd party game like red steel.but as it turns out , nintendo has been closely involved in the development of this game, and has great confidence that it is a perfect way to introduce the world to revolution . developed by ubisoft paris , one of the publishers oldest and most experienced teams , red steel is a mixture of old and new: a fps that that uses the revolutions controller for aiming – and much more. while nintendo obviously has several games in development for the revolution launch , the company simply doesnt make games like red steel , so letting a respected publisher like ubisoft introduce the revolution through an easy-to-understand game type allows both companies to demonstrate what they do best."

En als je je afvraagt waar dat "and much more," over gaat, naast pistolen kun je in dit spel ook gebruik maken van zwaarden. Je kunt zowel de pistolen als de zwaarden vrijelijk bewegen en ronddraaien met de controller. Met andere woorden, de Revolution-controller wordt niet alleen gebruikt om te richten, als je hem schuin vasthoudt zie je op het scherm hoe de hoofdpersoon zijn pistool ook "gangster style" gekanteld vasthoudt. Je pistool herladen doe je door de controller een kort rukje naar achteren te geven. Met het zwaard kun je om je heen hakken of, als je hem goed beet hebt, blocken.

Voorts ondersteunt het spel ook 2 player splitscreen-actie, en er wordt hard gewerkt aan een online mode.

Okee, het is niet echt wat ik had verwacht. Dit zijn niet het soort spellen waar ik straks een Revolution voor ga kopen, maar het is toch wel erg leuk om nu eindelijk eens een spel te zien voor die langverwachte console. Het begint nu echt wat concreter te worden.

"the team at ubisoft knew that they wanted to make games for the revolution after the ds released.impressed with how nintendo had created a handheld that offered new twists on familiar gameplay , as well as all-new game concpts that everyone can play ,they knew that the publisher would pursue a similair goal with its next console.after learning that the revolution’s remote style controller would be based on motion sensing technology that translates the players movements into the game , the team immediatly began conceptualizing by playing with the remotes laying around there offices, trying to pinpoint what movements were the most fun to do . the engineers on staff spent countless hours waving television remotes around, emulating the motions for digging, throwing , swinging and more.once their antics began to coalesce into the actual game concepts, they brought their ideas to nintnedo’s president satoru iwata and the companys cheif creative officer, shigeru miyamoto . "we got tons of ideas of interactions , and these are what we brought to japan when we went to see mr. iwata and mr. miyamoto" said damien moret , the teams marketing game manager. "

Bron: GameInformer

Zie ook:
- Revolution controller net zo belangrijk als analoge stick en muis
- Drie nieuwe Red Steel screenshots. Geen bloed?
- Pilotwings Revolution? Ja graag!
- Tony Hawk Downhill Jam als Revolution launchtitle
- Zo zou F-Zero op de Revolution kunnen werken
- De Bob Ross game, kan het echt waar zijn?
- De Revolution zit nog vol verrassingen
- Tingle RPG gecancelled, online Zelda wordt nog overwogen
- Twilight Princess, duurt 100 uur, meer dungeons dan ooit en Revolution-functionaliteit "anders dan je zou verwachten"
- Iwata heeft niet gezegd dat het niet zo is dat de Revolution een wereldwijde releasedatum krijgt

Lees ook:Nieuwe foto’s van de Revolution controller (update: en toen waren er 19)
Lees ook:Meer foto’s van de Revolution controller
Lees ook:Wat het ook is, het komt niet naar de Revolution
Lees ook:Metroid Prime 3 speelbaar op E3
Lees ook:Drie nieuwe Red Steel screenshots. Geen bloed?

19 reacties op ““You will say Wow”

  1. Mithrandir

    Nu zijn de scans alleen erg lage kwaliteit (heb ze op de bron site bekeken) Ik wil wel wat betere scans ! :D

    Het ziet er wel cool uit.

      /   Beantwoorden  / 
  2. sjoewaps

    jullie wilde dat ik wow zij, maar dat hadden jullie niet hoeven zeggen. als je ernaar kijkt zeg je gelijk wow

      /   Beantwoorden  / 
  3. Brian

    zou dat even tof zijn met de controller:D
    Dankzij de revo ga ik van schietspellen houden:p Call of Duty:o

      /   Beantwoorden  / 
  4. Killerspoon

    Check die lichteffecten op de onderste screen…enbedenk je dan dat dit nog ingescande screens zijn en dus van mindere kwaliteit zijn dan de daadwerkelijke game, kom maar op hoor…wie hoor je nu nog zeuren over ‘slechte graphics van Nintendo’?

    Het ziet er netjes uit, heel erg netjes…wat kijk ik uit naar de eerste Metroid screen, die waren al zo mooi op de cube. En dan de controller…dit word een goude console, echt…kom maar op met dat ding(etje;)..)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Oscar Mopperkont

    @Erik: Wees maar niet bang hoor, denk dat Nintendo nog wel komt met een minder voor de hand liggend idee dan een FPS ;-)

    Maar dat het voor de hand liggend is maakt toch niet uit? Iedereen zei dat hij vanwege de “zap-functionaliteit” ideaal zou zijn voor een FPS. Dan is het niet meer dan logisch dat zulke games er komen. Misschien gaat Nintendo ze zelf ook nog wel maken, alleen dan meer in hun eigen stijl ofzo.

    Ik zou eerder teleurgesteld zijn als ze geen FPS games zouden maken voor de Rev. Het is misschien voor hand liggend, maar dat maakt het nog niet minder leuk ofzo. Niet dat ik heel snel op een FPS zit te wachten, maar anderen denk ik wel. Ook in van die ouderwetse speelhallen zijn de games waarbij je met een gun voor een scherm staat altijd erg populair. Dat kun je nu dus in de huiskamer krijgen. Volgens mij heeft Sega nog wel wat van die spellen op de plank liggen, dus misschien krijgen we daar ook wel ports van.

      /   Beantwoorden  / 
  6. mumu

    ik zit wel te wachten op een fps :D

      /   Beantwoorden  / 
  7. Prakash

    Ik denk dat Nintendo ook expres zo’n game naar buiten gebracht heeft om te tonen dat deze console niet alleen om de typische Nintendo games zal draaien, die onterecht kiddy genoemd worden. Een spel als dit zal het vooral in het westen goed doen vermoed ik. Ik zou me niet zoveel zorgen maken dat Nintendo geen eigen huisstijl spellen meer uitbrengt. Dit spel demonstreert zometeen wel de mogelijkheden van de controller. Het is wel cool dat we eindelijk ingame beelden zien. Het zou eens tijd worden. Nu nog een vervroegde launch van de nieuwe console……

      /   Beantwoorden  / 
  8. Brian

    zwaarden? dat is wel tof maar ik vind het niet passen bij de stijl van de game

      /   Beantwoorden  / 
  9. Paul Hu

    Ik kon me nog herinneren dat iemand op een log zei dat de Nintendo revolution 2x zo minder krachtig zou zijn als de X-box, dit bewijst juist dat ie de X-box 360 kwaliteit haalt op een normale tv :D

      /   Beantwoorden  / 
  10. Mithrandir

    “zwaarden? dat is wel tof maar ik vind het niet passen bij de stijl van de game”

    Al gespeeld? Yakuza en zwaarden niet passend?…ehm.. :)

    Paul Hu:
    Nee ik zei 2x zo krachtig.. :)

      /   Beantwoorden  / 
  11. Paul Hu

    @Mithrandir

    Darkman zei dat de Revo 2x zo minder krachtig werd;)

      /   Beantwoorden  / 
  12. Sule

    In de krant zelf stond toch dat ZIJ ZELF met het echte spel hadden gespeeld en het geen Tech-Demo was? En als je een spel op een TV speelt met een console hoe wil je dan een screenshot maken? Of doen ze de spellen draaien op een PC die dezelfde beelden maakt als de console zelf en daarvan de screen posten?

      /   Beantwoorden  / 
  13. Mithrandir

    Je hebt zoiets als press cd’s :)

      /   Beantwoorden  / 
  14. erik

    You will say “wow” is een uitspraak van Reggie. Tijdens één van zijn speeches heeft hij dat gezegd. Make no mistake about it, when you see a Revolution game for the first time you will say “wow”. Dus vandaar. :)

    “Nu zijn de scans alleen erg lage kwaliteit (heb ze op de bron site bekeken) Ik wil wel wat betere scans ! :D

    Ik ben het daar helemaal mee eens. Hebben mensen tegenwoordig geen scanners meer soms? ;) Waardeloos dit soort plaatjes. Ga dan in ieder geval recht boven het blad hangen met je camera, en lijn het een beetje mooi uit. Het is net of hij z’n best heeft gedaan om het zo slecht mogelijk in beeld te brengen. ;)

    “Maar dat het voor de hand liggend is maakt toch niet uit? Iedereen zei dat hij vanwege de “zap-functionaliteit” ideaal zou zijn voor een FPS. Dan is het niet meer dan logisch dat zulke games er komen.”

    Juist daarom. :p Dit is geen verrassing, ik had liever verrast willen worden. Maar goed, dat komt nog wel daar ben ik van overtuigd. :)

    Ik vind het wel een mooi statement van Nintendo dat ze deze keer de voorang geven (om als eerste spel in beeld gebracht te worden) aan een third party spel. Op de Gamecube was je als spelontwikkelaar praktisch kansloos als je naam niet met een N begon. ;)

    Door intensief met 3rd parties samen te werken (zoals hier blijkbaar is gebeurd) en de boel flink te promoten wordt het allemaal wat interessanter voor de typische Nintendo-fan. Als ze zien hoe wild de internet-community hier van is geworden denk ik dat andere ontwikkelaars stikjaloers zijn dat ze niet zelf een exclusieve Revolution-game hebben om te laten zien. :p

    “Al gespeeld? Yakuza en zwaarden niet passend?…ehm.. :)

    Haha, één van de bekendste tradities van die Yakuza’s is dat iemand die de fout in is gegaan alleen hun vertrouwen terug kan winnen door eigenhandig het topje van zijn pink af te snijden. Benieuwd of Ubisoft dat er ook in heeft gestopt. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  15. Captain N

    Ichi the Killer wel eens gezien? Daarin snijdt ‘ie het topje van z’n tong eraf! Yuck!

      /   Beantwoorden  / 
  16. Brian

    ik zeg de STIJL! en zeg ik dat ik de game saai vind? NEE, de verhaal past er wel bij maar als ik naar die net gekleedde mannen kijk zie ik er niet zo snel zwaarden in.

      /   Beantwoorden  / 
  17. Sule

    Yakuza zijn ook altijd net gekleed voor zover ik weet ;) soms zelfs te net. Dat is die hele Mafia achtige stijl.

      /   Beantwoorden  / 
  18. Kikujiro

    Wat mij zo te binnen schoot… de “first person” op het scherm is rechtshandig, zou de game ook een mode voor linkshandige spelers hebben…? We’ll see… ‘k an in ieder geval haast niet wachten de remotecontroller uit te proberen…

      /   Beantwoorden  / 
  19. erik

    “Ichi the Killer wel eens gezien? Daarin snijdt ‘ie het topje van z’n tong eraf! Yuck!”

    Allemachtig… :/
    Nou dat hoeft van mij niet in het spel te zitten. Ik trek de grens bij topjes van pinken. ;)

    “zou de game ook een mode voor linkshandige spelers hebben…?”

    Dat is zeker een interessante opmerking! Lijkt me eigenlijk haast wel een noodzakelijkheid. Het verpest de ervaring behoorlijk denk ik wanneer je als linkshandige naar een rechterhand op het scherm zit te kijken.

    Aan de andere kant, bij een heleboel DS-games hebben linkshandigen ook gewoon pech. De enige uitzondering die ik zo even snel kan bedenken is Yoshi Touch ‘n Go die een echte lefthand-mode heeft. Het spel scrollt dan zelfs de andere kant op. Ik ben rechtshandig, maar als linkshandige zou ik daar wel blij mee zijn. :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.