System Flaw, het eerste DSi-only spel


Gespot door Kotaku, het eerste DS-spel dat alleen werkt met een DSi. Voor de zekerheid heeft Nintendo drie verschillende waarschuwingen op de hoes laten drukken, al zullen er ongetwijfeld nog steeds klachten binnenkomen van mensen die hem niet aan de praat krijgen op hun Lite. Het spel zelf ziet er eigenlijk best interessant uit. Op het eerste gezicht lijkt het gewoon een schietspel met camerabeelden op de achtergrond, maar het aardige is dat System Flaw aan de hand van die camerabeelden kan achterhalen hoe de DSi beweegt. Richten doe je dus niet met de stylus of de d-pad, maar gewoon door de hele DSi te bewegen totdat je de aliens in je vizier hebt. Filmpje na de klik. De vraag is of Storm City Entertainment (hun catalogus is nogal deprimerend) er meer van kan maken dan een oneindige shooting gallery, maar de techniek is veelbelovend. Duck Hunt op de DSi zou zomaar mogelijk zijn!


Directe Link

[games.blog forum]

Lees ook:Japanse commercial voor Mag Kid
Lees ook:Meer filmpjes van Capcom’s nieuwe detective-spel Ghost Trick
Lees ook:Verborgen minigame ontdekt in New Nintendo 3DS-firmware
Lees ook:Nieuwe trailer ZombiU
Lees ook:Plastic standaard moet Kid Icarus: Uprising comfortabeler maken

4 reacties op “System Flaw, het eerste DSi-only spel

  1. Oscar

    lol, wel grappig. :P

      /   Beantwoorden  / 
  2. Berend Jan

    er zit een camera mode in metal gear sollif op mijn Nokia N95 (n-gage spel) dat ook zo werkt rondkijken door je telefoon te draaien en dan draait het beeld mee erg grappig. Maar als ik dit wil gaan spelen voor ik ga slapen zal ik wel erg ADHD worden draai draai draai beweeg wiebel…
    .
    Laat mij de vierpuntdruktoets maar gebruiken…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      En hij reageert ook snel genoeg? Ik bedoel: als je de camera snel beweegt bewegen de on-screen vijanden dan in real-time mee of komen ze er met een halve seconde lag achteraan schuiven?
      .
      Erg praktisch is het allemaal niet, maar toch blijven dit soort experimenten me fascineren. Kan niet wachten tot de techniek zo ver is gevorderd dat spellen de beelden ook echt kunnen interpreteren. Dat vijanden wegduiken achter je boekenkast of zich verstoppen achter deuren. :D

        /   Beantwoorden  / 
      1. Berend Jan

        Je kon dacht ik alleen de kamer bekijken het was niet zo dat je ook kon schieten in die stand dacht ik. Een soort metroid scanning visor zeg maar.
        Dat werkte heel aangenaam, echt prima om het maar eens zo te zeggen.

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.