Op het eerste gezicht lijken de silhouet-beelden van Spidy vooral heel veel op Patapon en Night Game, en van de vage marketing speak op de product overview worden we ook al niet veel wijzer. (‘Fun actions based on real physics?’ Leuk, maar wat is nu precies de bedoeling?) En toch ziet het nieuwe DSi-spel van Enigma Software eruit als iets dat ik best zou willen spelen. Voor een originele platformachtige game mag je mij nog altijd midden in de nacht wakker maken. Bovendien is Spidy één van de eerste spellen die op een grappige manier gebruik maakt van de DSi-camera. In dit geval als level-editor: nieuwe levels teken je gewoon op een vel papier en worden via de camera rechtstreeks omgezet in speelbare omgevingen. Makkelijker kan niet. Een uitgever is nog niet gevonden maar ik vind hem veelbelovend.
Lees ook:Eledees 2 voor de Nintendo DS?
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 5
Lees ook:In de rij om een Wii te reserveren
Lees ook:PSP 2 krijgt ingebouwde camera
Lees ook:Link’s Crossbow Training: meer dan een on-rails shooter
Levels inscannen? dat moeten ze voor Wario Made in Ore toevoegen! Of Drawn to Life!
Nu ja, de silhouet-graphics helpen natuurlijk wel heel erg mee om dat idee te verwezenlijke. Een gedetailleerde kleurentekening interpreteren lijkt me voor een DS lastiger dan iets met simpele zwart-wit vormen.
En bedankt! Verpest mijn goede bui maar weer even…;-)