Square-Enix houdt vooral van het tweede schermpje


Iedereen houdt van de DS. Bijna alle grote ontwikkelaars hebben wel één of meer unieke spellen voor Nintendo’s handheld ontwikkeld en het einde is nog lang niet in zicht. Maar er is één ontwikkelaar die zelfs daar nog tussenuit springt en dat is Square-Enix. Het bedrijf blijft achter elkaar nieuwe RPG’s aangekondigen, en allemaal exclusief voor de DS. Het is fantastisch om mee te maken, als je een DS hebt. In deze video legt een medewerker aan de hand van Magical Starsign en Children of Mana (Square-Enix’s meest recente DS titels, maar er zijn er nog veel meer) uit waarom Square-Enix zo graag games voor de DS maakt. Het antwoord zal je verbazen. Niet het touchscreen, niet de lage ontwikkelkosten maar uitgerekend het extra schermpje heeft Square-Enix’s hart gestolen.

Ik hou ook van mijn DS, maar dat is vooral vanwege het touchscreen en omdat er zoveel toffe spellen voor uitkomen. Het tweede schermpje is de enige eigenschap van het apparaat die, voor mij, nog altijd niet echt zijn nut bewezen heeft. Anders gezegd: waarom twee aparte schermpjes per se beter zijn dan één groot (touch)screen, daar heeft nog geen enkel spel me serieus van kunnen overtuigen.

Misschien speel ik nog niet genoeg Square-Enix spellen.

Bron: gametrailers

Zie ook:
- Professor Layton online Flash demo-versie
- Viva Piñata voor de Nintendo DS?

Lees ook:Twee Final Fantasy XII: Revenant Wings trailers
Lees ook:Eerste screenshots Dragon Quest V remake
Lees ook:Final Fantasy XIII op z’n vroegst 2010 in Europa
Lees ook:Eerste screenshots Final Fantasy IV DS remake
Lees ook:Mooie DS-screenshots: The Four Warriors of Light

5 reacties op “Square-Enix houdt vooral van het tweede schermpje

  1. Bou

    magical starsign lijkt me wel leuk. ziet er ook goed uit.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Schaap

    De microfoon heeft eigenlijk ook geen nut. Die is nog maar in een paar minigames gebruikt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bou

    wat dacht je van phoenix wright? nintendogs? dalijk in electrobes. teamspeak met metroid prime? dalijk ook praten via pokemon pealr en diamond. word toch redelijk gebruikt lijkt mij zo.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Sjuul

    Die gast praat raar. Althans, hij heeft mij niet kunnen overtuigen waarom je voor de toevoegingen in die games een tweede scherm nodig hebt.

    Het is meer een kwestie van ‘de techniek is er en we moeten er wat mee doen’. Dat is altijd al zo geweest bij de DS en het levert voor mij geen problemen op, maar ga er dan niet omheen praten dat het iets toevoegt.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Marco

    Vind bij ‘Mario & Luigi: Partners in Time’ het tweede scherm ook erg functioneel toegepast. Ondersteunt echt het verhaal en de gameplay.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.