Sporten wordt een computerspelletje in Nike’s nieuwe commercial

Nike lanceert weer eens een nieuwe sportschoen. De Lunar TR1+ met in de zool allerlei electronica om je activiteit te meten. Die informatie wordt automatisch doorgeseind naar een App op je smartphone en op die manier verzamel je steeds meer “nikefuel”. Het idee is dat dragers door die punten worden gemotiveerd om meer te bewegen. Een beetje zoals computerspelletjes je voortdurend uitdagen om de high score te verbreken.

Die link met computerspelletjes is Nike’s reclameburo ook opgevallen en dat heeft geleid tot deze stoere commercial. Een man krijgt tijdens zijn dagelijkse rondje joggen te maken met draken, warppijpen en een eindbaas die hem bekogelt met brandende basketballen. Een soort kruising tussen Mirror’s Edge en een handvol klassieke Nintendo-spelletjes. Erg mooi gemaakt en in de linkerbovenhoek zie je hoe de jogger met dit alles inderdaad steeds meer nikefuel verdient.

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Het Pokémon Dagboek dag 80: Ik druk op de knop!
Lees ook:Zie Hard Corps: Uprising voor het eerst in beweging
Lees ook:Japanse jaren ’80 Super Mario anime
Lees ook:Volgende week gratis DLC voor Shovel Knight
Lees ook:Twee grappige Mii-commercials

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.