EA’s Skate in 8-bits: SK8-bit


EA´s Skate is normaal gesproken geen spelserie waar ik het erg warm van krijg, maar dit filmpje van filmacademie-student John Cloutte is wel bijzonder fraai gemaakt. John houdt wel van Skate en gaf een paar van zijn beste replays een 8-bit makeover met grove pixels. Het hele filmpje is gemaakt op de ouderwetse manier. Dat wil zeggen: de Skate-scenes frame voor frame bewerken in Photoshop voor de gewenste blokjes-look. Een chiptune soundtrack door een bevriende muzikant deed de rest. Ik vraag me af of deze look ook in real-time gerendered zou kunnen worden voor een sfeervol retro/indie spelletje? Lijkt mij erg tof, maar ik ben bang dat er voor dit soort vloeiende animaties toch nog steeds een mensenhand nodig is.

[g.forum]

Lees ook:Met EA Skateboarden op het Wii Balance Board
Lees ook:Het publiek applaudiseert voor Warhawk
Lees ook:Beelden van speelbare Warhawk demo
Lees ook:Chiptune-artiesten coveren Weezer
Lees ook:Nieuwe Motorstorm trailer

4 reacties op “EA’s Skate in 8-bits: SK8-bit

  1. Shitbull55

    Vet gedaan! Doet me aan California Games denken :)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Berend Jan

    Skate or Die doet het mij ook aan denken…

      /   Beantwoorden  / 
  3. simon

    ik denk dat je een heel eind komt met een effect. misschien een beetje mixen met hand geanimeerde sprites eroverheen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Maar nu zie je bijvoorbeeld dat de wielen van het akateboard altijd bestaan uit minimaal twee zwarte pixels met een grijze ertussen. Als je een spel op eigen houtje laat pixelen krijg je – denk ik – dat er ook weleens een grijze pixel aan de zijkant terechtkomt. Sowieso zou het er veel schokkeriger uitzien vrees ik.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.