Sega’s next-gen plannen. Iedereen aan de Sonic!

In een interview met Gamedaily.biz heeft Scott Steinberg van Sega America een paar releasedata bekend gemaakt voor belangrijke Next Gen Sega spellen. De spellen Sonic the Hedgehog, 15th Anniversary Edition en Full Auto 2: Battlelines zullen in ieder geval gelijktijdig met de Playstation 3 te koop zijn. (En na een hele korte periode van exclusiviteit vervolgens ook op de Xbox360 verschijnen).

De vraag is misschien vooral of dat wel echt zulk geweldig nieuws is. Het eerste deel van Full Auto werd niet bepaald juichend ontvangen, en in al zijn 3D spellen tot nu toe raakt Sonic steeds pijnlijker de weg kwijt. Mijn maag krimpt nu al ineen als ik lees over het nieuwe personage Silver the Hedgehog met zijn telekinetische krachten. Is dat nu echt wat de serie nodig heeft? Misschien zou Sega beter eerst eens wat aan de dramatische camera kunnen sleutelen voordat ze weer allerlei overbodige toeters en bellen toevoegen.
Sonic Wildfire voor de Wii is wat dat betreft veelbelovender. Je zou je zorgen kunnen maken of dit spel niet een klein beetje te simpel wordt… maar beter te simpel dan onspeelbaar ingewikkeld in mijn ogen. Het enige dat je in deze bijna volledig geautomatiseerde titel hoeft te doen is Sonic naar links en naar rechts sturen (door de controller te kantelen) zodat hij obstakels kan ontwijken tijdens zijn wilde achtbaanrit. Niet meer en niet minder.

Helaas zal deze titel de lancering van de Wii niet gaan halen. Sonic Wildfire staat momenteel gepland voor maart 2007. Toekomstige Wii-eigenaren die graag een Sega spel wil spelen op de eerste dag kunnen gelukkig alsnog terecht bij Super Monkey Ball: Banana Blitz, welke volgens Steinberg wel op tijd af zal zijn voor die belangrijke launch.

Nu Gamedaily hem toch tegenover zich had, besloten ze gelijk eens te informeren of de verhalen kloppen dat het inderdaad zo schrikbarend duur is om een Next Gen spel te produceren. Als één van de eersten mensen uit de industrie zegt Steinberg daarover dat het allemaal wel mee zal vallen. De Wii is, uiteraard, het goedkoopste om voor te produceren, maar ook de "echte" Next-Gen titels kosten heus niet meteen automatisch 20 miljoen dollars, stelt hij Gamedaily gerust.

Desalnietemin lijkt hij toch vooral Sega’s innige samenwerking met Nintendo te koesteren. Hij spreekt vaak en vol lof over Nintendo’s "familie-gerichte" aanpak met de Wii. En terwijl andere ontwkkelaars nog steeds worstelen om de nieuwe controller onder de knie te krijgen, is Sega volgens hem dat stadium allang gepasseerd bij het ontwikkelen van Banana Blitz en Wildfire. Intern is men alweer hard aan het nadenken over de tweede generatie Wii software.

Bron: Gamedaily

Zie ook:
- Kojima en Nomura ondersteunen PS3, ondanks kritiek
- Wii Orchestra filmpje uit Madrid
- Sony zoekt Wipeout ontwerper
- Kaz Hirai: "Ik wou dat Microsoft ons niet de hele tijd kopieerde."
- Nintendo Spanje wil prepaid-kaarten voor Europa
- Foto van Wii-remote zonder batterijklepje

Lees ook:Sega Road to E3 dag 7: Charlotte’s Web (GBA/DS)
Lees ook:Sonic Wii krijgt eindelijk titel
Lees ook:Sega Road to E3 dag 6: Sonic Rivals
Lees ook:Exclusief nieuw Sonic spel voor Revolution
Lees ook:Sega Road to E3 dag 1: Virtua Tennis 3

Eén reactie op “Sega’s next-gen plannen. Iedereen aan de Sonic!

  1. wackman

    nee dank je. Die Sonic spellen vallen keer op keer tegen.
    Misschien dat Wildfire weer eens leuk wordt maar de Hedgehog op 360 en PS3 lijkt me weer een misser van jewelste

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.