Schieten, racen, lopen en mensen redden in Diaster: Day of Crisis


Siliconera schreef een uitgebreid verslag van hun speeltijd met de Japanse versie van Disaster: Day of Crisis. De schrijver klinkt nergens écht enthousiast, maar zijn verhaal geeft wel een helder beeld van wat we nu eigenlijk kunnen verwachten:

'In z'n hart is Disaster een light gun spel. De onsamenhangende mix van race-levels, shooting galleries, Wiimote minigames en lichte platform-elementen worden bij elkaar gehouden door off-rails wandelingen door de levels die veranderen in on-rails schieten zodra je een terrorist tegenkomt.'

'Het race-level voelde geforceerd en overbodig. Al zoveel andere Wii-spellen hebben de gimmick van motion control sturen beter uitgewerkt. En eigenlijk: third person platforming is in het verleden ook al veel beter uitgewerkt door andere spellen. In plaats van één ding heel goed te doen is Disaster: Day of Crisis een soms wat ongemakkelijke mix van verschillende elementen uit bestaande genres die zijn samengegooid in een Light Gun Game.'

Zie ook:
- Mega Man 9 breekt records op de Wii
- Gametrailers Mario Super Sluggers review

[games.blog forum]

Lees ook:Nintendo legt de besturing van Disaster: Day of Crisis uit
Lees ook:Day of Crisis screenshots (65 stuks)
Lees ook:Wii Folder’s rondleiding door Disaster: Day of Crisis
Lees ook:Gametrailers Mario Super Sluggers review
Lees ook:Another Code R en Endless Ocean 2 komen dit jaar naar Europa

5 reacties op “Schieten, racen, lopen en mensen redden in Diaster: Day of Crisis

  1. Gulzt

    Klinkt niet echt als een must-have.

      /   Beantwoorden  / 
  2. berend jan

    Deze staat hoog in mijn “deze sla ik wel even over lijstje.”

    Het had zo mooi kunnen zijn deze titel..

      /   Beantwoorden  / 
  3. Shitbull55

    Doet me meer denken aan de beginperiode van de DS. Toen werden er ook allerlei actie-spellen met geforceerde, rare touch-controls en overbodige mini-games uitgebracht.

    Een tijd later kreeg men pas echt in de gaten wat wel en wat niet werkte. Toen kwamen ook de unieke, betere spellen. Hopelijk geldt dit ook voor de actiespellen op de Wii…

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Disaster is ook al onnoemelijk lang in ontwikkeling, dus die theorie gaat waarschijnlijk wel op ja. Het is gewoon een lang uitgestelde launchgame. ;) Monolith die ook even wil experimenteren met alle mogelijkheden van de Wii. Mijn verwachtingen worden ook steeds lager.

    Het irritantste aan de beginperiode van de DS vond ik trouwens al die spellen waarin je moest blazen. Goddank heeft de Wiimote geen ingebouwde microfoon!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Shitbull55

    Dat blazen ja!
    Laatst had ik nog een angstaanval toen Soul Bubbles me aan het begin vroeg in de mic te blazen. AAArgh…het zal toch niet…..

    Gelukkig was dit (tot nu toe) eenmalig. Few…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.