Officieel bevestigd: Day of Crisis op 24 oktober


Ik lees net Nintendo's persbericht: Day of Crisis ligt op 24 oktober in de winkel voor voor €49,95. De omschrijving van het spel klinkt bizar, bijna als een RPG (voor elke geredde burger wordt Ray beloond met Survival-punten, die hij kan verdelen over vijf belangrijke vaardigheden) met korte on-rails shooter levels in plaats van turn-based gevechten (tijdens zijn missies kan Ray stuiten op gewapende tegenstand van SURGE, waarbij het spel automatisch overschakelt naar de gevechtsstand. Net als bij on-rails shooters is de actie snel en aanhoudend). Lees ook even verder voor de onbedoeld erg grappige samenvatting van de plot. Het doet qua belachelijke complicaties nauwelijks onder voor de 'I am your father's brother's nephew's cousin's former room-mate' grap uit Spaceballs.

'Getergd door schuldgevoelens over het verlies van zijn beste vriend, ontdekt Ray dat SURGE een beroemde seismoloog en zijn assistente heeft ontvoerd. Zij moeten de komst van een aardbeving voorspellen, hetgeen moet dienen als afleidingsmanoeuvre voor de plannen van SURGE om atoomwapens te veroveren. Als Ray ontdekt dat de assistente Lisa is, de zus van zijn verloren vriend, wordt de missie persoonlijk en krijgt Ray de kans om zijn schuldgevoelens in te lossen.'

En ik dacht dat Metal Gear Solid 4 ingewikkeld was!

Zie ook:
- Day of Crisis screenshots (65 stuks)
- Twee korte filmpjes Animal Crossing: City Folk

[games.blog forum]

Lees ook:Nintendo legt de besturing van Disaster: Day of Crisis uit
Lees ook:Schieten, racen, lopen en mensen redden in Diaster: Day of Crisis
Lees ook:Gametrailers video-review: Crisis Core: Final Fantasy VII
Lees ook:Day of Crisis screenshots (65 stuks)
Lees ook:Disaster: Day of Crisis al op 24 oktober?

6 reacties op “Officieel bevestigd: Day of Crisis op 24 oktober

  1. berend jan

    Lekkere vriend dan ook.

    “Ohhh ben jij de zus van mijn beste vriend, goh daar heeftie het nooit echt over gehad…”

    neee nu maken ze van een overleef de ramp spel een standaard bestrijd de boeven spel…

    NOOOHOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW

      /   Beantwoorden  / 
  2. Rob

    lol, die samenvatting van t plot is echt geniaal ja
    ach, nintendo ook he :P

      /   Beantwoorden  / 
  3. Kikujiro

    Waarom zijn de hoofdpersonen in veel spellen (en films) toch altijd getergd door schuldgevoelens…? Zou Mario ook getergd zijn door schuldgevoelens? Omdat hij Luigi nooit de kans heeft gegund in de schijnwerpers te staan? Of omdat hij het toch maar steeds weer voor elkaar krijgt Prinses Peach uit het oog te verliezen waardoor ze weer eens ontvoerd wordt? Hmmm… stof tot nadenken…

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Omdat het interessant is om te zien hoe ze zich daar doorheen werken en met zichzelf in het reine komen. ;) Al is het vaak (meestal) inderdaad tenenkrommend slecht uitgewerkt. Maar in de handen van een goede schrijver…

    En als Nintendo in het huidige tempo doorgaat zou Mario daar in zijn volgende spel inderdaad best last van kunnen krijgen. ;) Ik vond het verhaal van die groene prinses (rosalina ofzo? I forget) in Mario Galaxy al behoorlijk over het randje van wat ik in een Mario Spel wil zien (het liefst helemaal geen verhaal, wat mij betreft).

    New Super Mario Bros. deed het wel goed. Een piepkleine introductie van een paar seconden in het eerste level (waarin je net ziet hoe de prinses wordt ontvoerd), en daarna geen gezeur meer.

      /   Beantwoorden  / 
  5. The Dude

    I’ve got a bad feeling about this…

      /   Beantwoorden  / 
  6. Kikujiro

    Tsja… misschien krijgt Mario in het volgende spel wel een relatie met Rosalina… terwijl Luigi eigenlijk een oogje op haar had. Luigi draait door en samen met Rosalina slaat Mario op de vlucht. Waarschijnlijk trekken ze zich dan ergens in een uithoek van de Galaxy terug waar Mario uiteindelijk boer wordt en in oude schuur een pratend zwaard vindt…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.