Wat moet het heerlijk zijn om als regisseur de opdracht te krijgen voor een nieuwe PlayStation commercial. Min of meer een vrijkaartje om te doen wat je wilt, zolang het maar opvallend is. Daar kunnen Chris Cunningham en David Lynch over meepraten. Hoe minder een dergelijke reclame over het eigenlijk product zegt hoe beter. Dat is nu eenmaal de Sony manier.
Het lukt mij niet om te achterhalen wie er verantwoordelijk is voor dit nieuwe filmpje (iemand?), maar opvallend is het zeker. En of het nu komt door de klinische TL-verlichting of door de onheilspellende soundtrack, dit is verreweg de griezeligste reclame-uiting voor een Sony product tot nu toe. De PlayStation 3 doet deze baby eerst lachen, daarna huilen en vervolgens om zijn mama roepen. Maar als je vindt dat het eruit ziet of hij niet zijn moeder roept maar de PS3 zelf als mama beschouwt… dan zou het me niks verbazen als dat precies de bedoeling van de regisseur was.
Mi
Zelfs mijn collega-blogger van reclamewereld kan alleen maar gissen naar de diepere betekenis van dit alles.
Wat ik wel weet is dat de vervreemdende sfeer die Microsoft af en toe zo krampachtig probeert te vangen met de "jump in" commercials, door Sony keer op keer, schijnbaar zonder enige moeite, bereikt wordt. Hoe komt dat toch? Zijn het de Japanse roots van het bedrijf? Een groter budget? Meer lef? Ik kan in ieder geval nauwelijks wachten om te zien wat de volgende stap zal zijn!
Zie ook:
- Games-expert noemt Sony PS3-filmpje ‘onbegrijpelijk’
- Nieuwe Ninja Gaiden Sigma trailer
- Devil May Cry 4 screenshots
- Sony geen spijt ontbreken rumble
- This Is Living, de rekenkracht van de Cell
- This Is Living: Opslagcapaciteit
Lees ook:This Is Living, de rekenkracht van de Cell
Lees ook:Trailers en reclamespotjes voor Gardening Mama
Lees ook:Dit is pas leven – de Europese slogan voor Playstation 3
Lees ook:PETA’s online spelletje: Cooking Mama – Mama Kills Animals
Lees ook:Cooking Mama verkoopt 500.000 keer
raar clipje
t slaat nergens op -.-
Ze zijn altijd wel apart geweest van SONY,maar ik vind hem goed.
Kom maar naar mij.
ik vind hem eng eng eng, bah die ogen en dat gemuteerde gezicht ..
Ok…. dit is vaag :-s
Ik ben geen sonny fanboy maar dit is best een vet reclame spotje
Die “jump in” commercials van Microsoft doen mij altijd denken aan die Renault Clio commercial waar in het begin de woorden ENTER NEXT LEVEL te horen waren. Die woorden werden dus later geschrapt en ik weet ook waarom….Inderdaad, krampachtig dus….
misschien hebben de makers van deze ‘commercial’ “this is living” perongelijk vervangen voor “it is living”
raar:S
de baby is nep
game is nep
de baby word steeds echter
games worden steeds echter
en daar zorgt de ps3 voor… kortom playbeyond
Als dat ding op een echte baby lijkt zou niemand nog een kind durven nemen. :p
Creepy, dat… dat ding is nog enger dan Dotty :p
ik denk dat je gelijk hebt erik
Ik kan er vrij slecht tegen dat ik niet zie wat het bedoelt, maar ondanks dat vind ik het echt een goeie reclame. Misschien juist wel door de mysterieusheid..??
Seriously fscked up, maar dat is juist waar Japanners erg goed in zijn
/me denkt terug aan “Ju-on 2″. Brrr…
Overigens grijpt het terug op dat concept dat je ook bij die Rubik’s Cube commercial terug ziet: telekynese en telepathie -> de PS3 en de babypop gaan een “mentale” verbinding aan. In de ogen van de pop zie je bijvoorbeeld wat de PS3 haar toont.
Het lachen van de pop is aanvankelijk ook wel van de pop, maar daarna is het de PS3 die maniakaal via de pop kakelt. De tranen zijn dan ook niet per se huilen van verdriet of geluk, maar vanwege alles dat de PS3 de pop toont.
Sony’s idee achter de reclame: PS3 gets inside your head.