Twee techdemo’s getoond tijdens GDC keynote

Phil Harrison heeft zich verontschuldigd voor de demo van vorig jaar waarin een badkuip zich vulde met eendjes. Dat deed de Playstation 3 blijkbaar geen eer aan.

Het publiek krijgt een real time demo te zien van duizenden vissen die onder water in groepen voorbij komen zwemmen. Het water wordt live gerendered, zonnestralen reflecteren realistisch op het water. Het is blijkbaar erg indrukwekkend allemaal.

Hij zegt ook dat de PS3 productie sneller en efficiënter zal gaan dan bij zowel de PSone als de PS2, en de wereldwijde launch in november geldt ook voor Australië en andere Aziatische landen behalve Japan.
Een andere demo wordt getoond van Sony’s eigen ontwikkelstudio in Londen. Een extreem gedetailleerde wagen komt in beeld, en wordt vervolgens genadeloos overhoop geschoten. Alle rondvliegende brokstukjes worden accuraat gemodeleerd. Volgens Harrison heeft elk kogelgat zelfs realistisch afbladerende verf-schilfers. Glasscherven vliegen in het rond, grote stukken auto vallen op de grond als alle schroefjes kapot zijn… en dit alles komt uit een tot nu toe nog niet aangekondigd spel.

Klinkt mooi, maar ik geloof nooit dat de Cell processor aan het werk gezet gaat worden om tijdens het spel afbladderende verf rond kogelgaten te renderen. Sony is zo te horen weer lekker aan het overdrijven.

Zie ook:
- Bekijk filmpjes van de GDC show
- Playstation 3 wordt regiovrij
- Nieuwe PS3 controller getoond op E3
- Real-time MotorStorm demo getoond
- Ratchet & Clank naar de PS3, I-8 = Resistance: Fall of Man
- Phil Harrison over het Playstation Network Platform
- Het publiek applaudiseert voor Warhawk
- Downloadbare PS3 content zal fysiek verpakte games uiteindelijk vervangen

Lees ook:Het publiek applaudiseert voor Warhawk
Lees ook:Real-time MotorStorm demo getoond
Lees ook:Downloadbare PS3 content zal fysiek verpakte games uiteindelijk vervangen
Lees ook:Zo ziet de PS3 Online HUB interface eruit
Lees ook:Bekijk filmpjes van de GDC show

6 reacties op “Twee techdemo’s getoond tijdens GDC keynote

  1. tomcatt

    maar zo zien we wel de kracht van de cell
    kdenk da ze da willen duidelijk maken – dat ze dat kunnen waarmaken op de PS3

      /   Beantwoorden  / 
  2. Niels

    Dat is aan de developer zelf wat ze gaan doen, de Cell Processor heeft 7 SPEs (7 cores). Ze zouden bijv 1 zo’n core dat laatste detailte kunnen laten berekenen.

    Verder nog een compliment naar je site toe, ik vind je eigenlijk steeds wel leuke tekeningen maken. Je doet er veel moeite voor steeds :) keep it up!

      /   Beantwoorden  / 
  3. erik

    “Dat is aan de developer zelf wat ze gaan doen, de Cell Processor heeft 7 SPEs (7 cores). Ze zouden bijv 1 zo’n core dat laatste detailte kunnen laten berekenen.”

    Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik denk dat niemand het zal doen. Dat een auto mooi uit elkaar valt, okee… maar afbladderende verf? :p Dat ziet toch niemand, hooguit als het mooi in beeld gebracht wordt tijdens een cutscene.

    Maar het is inderdaad wel indrukwekkend dat hij het kan berekenen, dat ben ik met je eens.

    En bedankt! Leuk om te horen. :)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Niels

    Nou ik wil wel eens weten hoe scherp de SED schermen zijn (Surface-conduction Electron-emitter Display). Deze moeten geloof ik ook dit jaar uit komen. Dit is een soort van CRT principe maar dan per pixel :)

    Hele snelle response tijd dus en grote inkijk hoek. Deze schermen vegen de vloer aan met CRT en LCD. Als je op deze schermen dus wel dat kan waarnemen nou dan hoop ik dat de devs in de PS3 games zo veel mogelijk detail gaan verwerken, want als ik een flat screen ga kopen in de toekomst word het er zo 1 zeker te weten :)

    http://www.canon.com/technology/display/

      /   Beantwoorden  / 
  5. Paul Hu

    @ Niels
    Als je je huiswerk had gedaan dan weet je dat de levensduur van de SED schermen erg kort zijn!!:P

    en trouwens, de Cell Processor heeft 8 SPE’s
    voor bewijs, een plaatje

    http://tweakers.net/ext/i.dsp/1143040157.jpg

    (de groen blauwe streepjes zijn de SPE’s)

      /   Beantwoorden  / 
  6. erik

    Zelfs al had je zo’n superscherpe tv zou ik het nog steeds een beetje overdreven vinden denk ik. Volgens mij kijk ik toch anders naar games dan de meeste mensen. Zulke piepkleine details vallen me amper op. ;)

    Dan heb ik liever dat ze verfschilfers eruit laten en die ruimte gebruiken om het spel op een solide 60fps te laten draaien bijvoorbeeld.

    Of ze moeten er ook echt wat mee doen, dan is het wat anders en dat zou wel weer heel gaaf vinden. Dat je als een soort sherlock holmes precies aan de “crime scene” kan zien wat zich allemaal heeft afgespeeld omdat de schade zo realistisch is aangericht. Dat is pas next-gen gameplay!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.