Hoe ontstond Elebits op de DS?


Eledees (of Elebits) was op de Wii een simpel arcadespel over kleine beestjes die zich verstopten in alle hoeken en gaten van je huis. Met een magisch pistool haalde je het hele huis (en later de hele stad) overhoop om iedereen te vinden. Het was een klein maar zelfverzekerd spel dat alles deed wat het moest doen.

Elebits: Adventures of Kai & Zero voor de Nintendo DS wordt een 'action RPG' waarin je puzzels oplost met de speciale krachten van speciale 'Super Elebits' die je in Pokémon stijl verzamelt tijdens je reis. Siliconera vroeg zich net als wij af: What happened?

Konami:

De eerste Elebits was voor ons een goede leerervaring. De omstandigheden waren niet ideaal toen dat dat spel uitkwam. Het was bijvoorbeeld het eerste spel van de serie en het is altijd moeilijk om meteen een sterke franchise neer te zetten. De producers wilden ook vooral iets verzinnen dat op een unieke manier gebruik zou maken van de Wii Remote en de Nunchuck. Achteraf kan ik zeggen dat er niet genoeg tijd is besteed aan de verhaallijn en de rest van de gameplay.

"Het eerste spel was een commerciële flop."

Voor het tweede spel op de Nintendo DS hebben de producers eerst eens goed gekeken naar de feedback die we kregen van spelers, winkeliers en recensies. We zijn helemaal overnieuw begonnen met een veel interessanter verhaal en we hebben gekeken naar wat wél goed werkte op de Wii, de schattige Elebits en het verzamel-element, en geprobeerd daar een sterker spel van te maken dat perfect past op de DS.

"Vanwege de naamsbekendheid van het eerste spel proberen we het nu nog een keer met een veilige Pokémon rip-off die jongere spelers sowieso leuk vinden."

Maar! Er is ook hoopvol nieuws. Konami's Product Manager geeft min of meer toe dat er twee vervolgen gepland staan, eentje voor de Wii en eentje voor de Ds.

Mukaitouge-san, de producer van het eerste spel, vertelde me dat dit spel voor de DS het uitgangspunt wordt bij het volgende DS-spel. De allereerste Elebits wordt het uitgangspunt bij het volgende spel op de Wii. Het worden als het ware twee verschillende franchises met allebei hun eigen verhaallijn.

Zie ook:
- Konami kruist Animal Crossing met Harry Potter
- Eerste bewegende beelden Trackmania DS (Wow!)

[games.blog forum]

Lees ook:Gehate stemacteur keert terug in Elebits DS
Lees ook:Ik wil ook Elebits pantoffels!
Lees ook:Veel nieuwe Elebits screenshots
Lees ook:Eledees 2 wordt heel heel heel erg anders
Lees ook:Konami kondigt Elebits voor de Revolution aan

2 reacties op “Hoe ontstond Elebits op de DS?

  1. Kikujiro

    “Voor het tweede spel op de Nintendo DS hebben de producers eerst eens goed gekeken naar de feedback die we kregen van spelers, winkeliers en recensies.”

    *hehe* Én uit die feedback kwam naar voren dat Konami een compleet ander spel moest maken, dat eigenlijk niets met het origineel te maken heeft, behalve de titel?

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Blijkbaar! Echt een raar project is dit. Waarom niet gewoon een nieuwe franchise van deze rpg maken in plaats van die elebits er aan hun oren bijslepen?

    Hopelijk trekt men zich bij het volgende Wii-spel niet zoveel aan van al die feedback.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.