Ja ja, wij kregen vandaag Super Smash Bros., maar Japanse Wii-bezitters kunnen sinds deze week een veel opwindendere Nintendo-klassieker downloaden: de originele Super Mario Kart. Eindelijk! Veel mensen dachten (of eigenlijk hoopte ik dat vooral) dat het zo lang duurde omdat Nintendo er stiekem online multiplayer aan wilde toevoegen, maar dat is helaas niet het geval. Het is gewoon Super Mario Kart voor gewoon 800 Wii Points. Ik heb er al twee exemplaren van rondslingeren maar als ik dit filmpje zie weet ik het nu al zeker: deze komt ook op mijn Wii.
Lees ook:Speciale Mario Kart-trailer voor Europese Virtual Console-release
Lees ook:Het eerste spel in de Virtual Console met online multiplayer
Lees ook:Mario Kart Wii’s downloadbare wedstrijden
Lees ook:Super Mario Kart vrijdag in het winkelkanaal
Lees ook:Mario Kart watch! Wie heeft hem al?
Zo moet het: de speler met de meeste skills wint, niet degene met het meeste geluk.
Nu wachten tot ie hierheen komt
Speel hem nog steeds elke week via me mediacenter
Toch stiekem de beste mariokart…
game of the year 2009 alsie uitkomt. Dit is de 2e game die ik ga kopen op VC terwijl ik de orginele cart heb liggen in mijn huis…
.
Tijd voor een timetrial competitie op het forum ik heb vroeger zomervakanties gebruikt om samen met mijn vrienden 0.01 sec. van ghost valley 1 af te schaven.
.
Ik ben heel benieuwd of hier in europa de 60 HRZ versie uitkomt of dat we weer met een 50 hrz versie worden opgescheept…
owja kijk ook even hier.
.
http://www.mariokart64.com/smk/wrp.php
.
Voor de ziekste ronde/race tijden…
Goh, die Karel van Duijvenboden is wel behoorlijk goed zeg. :p Check dit:
.
http://www.youtube.com/watch?v=w1paUKuK35s
.
Ziek gewoon. Zo goed zal ik nooit worden, maar ik kan er wel urenlang naar blijven kijken.
.
Leuk dat ik zoveel medestanders heb ook. SMK blijft gewoon de beste Mario Kart. Veel banen zijn inmiddels misschien een beetje saai, maar de besturing is nog steeds zo ongelooflijk goed (later werd het veel toegankelijker, waarmee een hoop diepgang verloren is gegaan) en de item-distributie was gewoon veel eerlijker. Sowieso waren er minder items zodat je ieder schild goed moest benutten. Als ik MKWii speel schiet ik alles maar zo snel mogelijk weg omdat de volgende itembox alweer bijna in zicht is.
.
“Ik ben heel benieuwd of hier in europa de 60 HRZ versie uitkomt of dat we weer met een 50 hrz versie worden opgescheept…”
.
Normaal gesproken dat laatste. Alles draait om nostalgie en NoE heeft gezegd dat ze met Virtual Console zoveel mogelijk de ervaring van vroeger willen nabootsen… inclusief verminkte PAL-conversies dus. Zo doen ze het met alle VC-titels maar het zou wel heel tof zijn (ja hallo, als er iemand meeleest) als ze voor SMK een uitzondering wilde maken. Ik heb ook de Japanse versie en die extra 10% is toch wel erg lekker.
als mario kart snes toch is een online modus had
zou iedereen mario kart wii verlaten
ik heb mario kart Wii al verlaten…
ja ik ook al tijden geleden, maar er zijn toch een boel mensen die denken dat het spel leuker/beter/eerlijker is dan de vorige mario kart spellen
(zusje/neefje/klasgenoten)
hier is trouwens mijn mariokart rang lijstje
1.mariokart snes
2mariokart ds
3 mario kart 64
4 double dash
5 gameboy advance
6 mario kart wii
Waarom Super Circuit (de GBA-editie) zo laag? Die komt qua besturing en ‘feel’ toch het dichtst in de buurt bij de SNES-versie. Of hou je niet van Time Triallen? Voor multiplayer-potjes is het tegenwoordig erg veel gedoe om nog een sessie te regelen.
.
1. SMK
2. MKDS vanwege geweldig baanontwerp en ontwijkbare blauwe schilden. Jammer van het snaken waarmee de online (voor mij) inmiddels is verpest.
3. Super Circuit vanwege het dichtst in de buurt van SMK. Ik ben ook een groot fan van de manier waarop je aan schilden kunt ontsnappen door een paar seconden perfect te rijden.
4. MKWii. Jay: geweldige banen, misschien wel de beste uit de serie tot nu toe, en toffe controls met het stuurtje. Nay: Nintendo vliegt volledig uit de bocht met de meest vervelende itemdistributie tot nu toe. Goed zijn wordt gewoon bestraft. Ik weet wel dat écht goede spelers nog steeds kunnen winnen, maar drie blauwe schilden per lap is gewoon niet grappig meer.
5. IMO nogal suffe aflevering met vage besturing die je veel te veel controle gaf over de powerslide. Wel een paar erg toffe banen, vooral Bowser’s Castle en DK Mountain zijn top.
6. MK64. Veel lange saaie tracks, onontwijkbare rotsblokken, STILSTAAN om op de trein te wachten en een pijnlijk slechte Rainbow Road… met afstand mijn minst favoriete MK.
ja dat wilde ik net zeggen erik, ik vind eht wel bizar hier hebt gewoon ieder poppetje een eigen theme song als ie wint hahaha dat toad muziekje was ziekelijke shit!! hahahaha. nice nice nice.
1. SNES (gewoon de beste easy to pick up verry hard to master.)
.
2. DS (ik vond de missies ook erg leuk om te spelen)
.
3. Wii (mist de strakke besturing van digitale controllers maar wel erg leuk zowel on als offline)
.
4. GBA (Net zo strak als het orgineel, maar de layout van de GBA maakte het voor mij onspeelbaar)
.
5. N64 (Ik heb me er prima mee vermaakt maar die irritante alijd vlak achter je zittende AI maakt het stom)
.
6. Gamecube (vanaf het eerste moment dat deze powerup showpartij zich op mijn scherm laat zien heb ik een hekel aan deze versie.)
.
(unranked) Arcade (nooit gedaan waarom ze deze niet op WiiWare zetten snap ik niet…)
Waarom Super Circuit (de GBA-editie) zo laag?
tja ik ben eigelijk niet zo bekend met de gameboy advance versie ik heb het slechts een paar keer
gespeeld.
waarom 64 zo hoog staat
het was eigelijk mijn eerst (echte) mario kart ervaring en heb het ook het langst van dit lijstje gespeeld
Cool, ik heb zelf een Super nintendo met een heleboel mario spellen en ook super mario kart. alleen is de super nintendo heelaas stuk, dus dit is mijn kans als ie uit =!