Cave Story Wii Ware interview


Gametrailers interviewde Tyrone Rodriguez, de man die bezig is de Wii Ware-versie van Cave Story te produceren. Hij werkt samen met Pixel, de maker van het originele spel, om Cave Story ook op de Wii zo mooi mogelijk weer te geven. Alle sprites worden door Pixel persoonlijk opnieuw getekend in een hogere resolutie. Het plaatje hierboven is een voorbeeld van hoe een personage met de naam Toroko eruit ziet in de PC-versie (links) en daarna in de Wii-versie (rechts). Ik geloof dat ik de PC-versie mooier vond, maar als een liefhebber van sprite-art kan ik ze allebei waarderen.

Cave Story voor Wii Ware moet nog dit jaar verschijnen voor ergens tussen de 500 en 1000 Wii Points.

Zie ook:
- Alle reviewers houden van World Of Goo
- Klonoa's elf jaar oud platformspel komt naar de Wii

[games.blog forum]

Lees ook:Oud ontmoet nieuw in Cave Story 3D’s sprite mode
Lees ook:Kijk dit: Cave Story 3D op de 3DS
Lees ook:Nog meer Cave Story, nu ook op je 3DS
Lees ook:Cave Story is bijna klaar
Lees ook:Cave Story nu ook naar DSiWare, Orioto maakt een schilderij

2 reacties op “Cave Story Wii Ware interview

  1. Shitbull55

    Gevalletje less = more dacht ik zo.

    Ach…waar zeur ik ook over ;)

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Haha, ik heb hetzelfde gevoel. Ergens wil ik er iets over zeggen, aan de andere kant vind ik het hele project te sympahtiek om erover te gaan zeuren.

    Vooral leuk ook dat Pixel eindelijk eens wat geld gaat overhouden aan een spel dat al door duizenden mensen over de hele wereld gratis is gespeeld.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.