Oud ontmoet nieuw in Cave Story 3D’s sprite mode


“We’ve spent a lot of time testing and making sure it works right, but now we have 2D characters in the 3D game. This includes the main character, Curly, all the Mimiga– literally every character and boss in the game as 2D sprites in a 3D world.”

Cave Story 3D krijgt een optionele “sprite mode.” Hiermee kunnen nostalgische spelers alle driedimensionale figuurtjes vervangen door de platte sprites uit Pixel’s oorspronkelijke indiegame. De omgevingen blijven wel 3D zodat er een Paper Mario-achtig kijkdooseffect ontstaat. Op het bovenste scherm van de 3DS is het vast nog veel mooier. Net als in de WiiWare-versie kun je de graphics op ieder moment veranderen van oud naar nieuw en weer terug.

Ik geef het niet graag toe maar eh… de kans dat ik Cave Story nog een keer koop is door deze sprite mode flink toegenomen. Eindelijk heeft Nicalis mijn zwakke plek gevonden: nostalgie.

Klik verder voor een serie nieuwe screenshots van Cave Story 3D. (Zonder sprite mode).

[g.forum]

Lees ook:Cave Story Wii Ware interview
Lees ook:Kijk dit: Cave Story 3D op de 3DS
Lees ook:Nog meer Cave Story, nu ook op je 3DS
Lees ook:Cave Story WiiWare DLC: Hard Mode & Time Attack :(
Lees ook:Cave Story nu ook naar DSiWare, Orioto maakt een schilderij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.