Trailer: hoe ik weer zin kreeg in Ratchet & Clank Future – A Crack In Time


Ik zeg wow. Bekijk dit filmpje als je net als ik een beetje Ratchet & Clank-moe bent omdat al hun spellen na een tijdje op elkaar lijken. A Crack In Time schudt de serie wakker met een toffe nieuwe gimmick. Iedereen die zo slim is geweest om Cursor*10 te spelen weet al hoe het werkt, maar om het trucje terug te zien in een duurgeproduceerde PlayStation 3-titel met high definition graphics is wel even wat anders. Aan de tijdreis-achtige titel te zien zal ‘temporal recording’ hopelijk niet beperkt blijven tot één level. In gedachten zie ik al uitgebreide puzzels voor me waar twintig Clank’s samenwerken om een eindbaas te verslaan. Make it happen Insomniac!

[games.blog forum]

Lees ook:Kijken: Monsters (Probably) Stole My Princess voor de PSP
Lees ook:Okami HD komt naar de PlayStation 3
Lees ook:“Sony brings 3D home in 2010″
Lees ook:Zo zien de Ghostbusters eruit op de Wii
Lees ook:ICO en Shadow of the Colossus ein-de-lijk naar de PS3

7 reacties op “Trailer: hoe ik weer zin kreeg in Ratchet & Clank Future – A Crack In Time

  1. Wormpaul

    Inderdaad een geniaal idee (cursor 10 ook gespeeld in `t verleden op aanraden van jouw) maar het idee dat je dit echt consequent en fanatiek moet gaan gebruiken zal er bij R&C nooit inkomen.

    Die spelen zijn gemaakt voor Casual gamers (die laatste 2 waren zo makkelijk) en zal dus maximaal maar 1, 2 of 3 tijd elementen tegelijkertijd gebruiken in vermoedelijk een simpele vorm zoals getoond in `t filmpje.

    Verwacht geen hardcore puzzle elementen met hele moeilijke oplossingen, dat heeft volgens mij nog nooit in R&C gezeten.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    *Dondert pardoes van z’n roze wolk af.* ;)
    .
    Hmja, als je het zo stelt… ik ben bang dat je weleens gelijk zou kunnen krijgen. Wel zonde. De eerste R&C op de PS2 was toch echt niet zo eenvoudig.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Gulzt

    Als je een hardcore toepassing wil zien van deze constructie moet je Blinx: the time sweeper spelen op de Xbox 1. Dat was echt een pittige platformer. Die game ging nog een paar stappen verder.
    _
    * Je kon jezelf opnemen, om op die manier met je “opname” puzzels op te lossen, zoals je hierboven beschrijft.
    * Je kon de game op pauze zetten waardoor je kon voorkomen dat bepaalde Quicktime events plaats vonden of zodat je ze kon beleven vanaf een bepaalde positie (nodig voor bepaalde geheimen)
    * Je kon rewinden.. iemand gooit een bloembak naar beneden, je kiest “rewind” en de scherven vormen weer een bloembak waar je optijd op moet springen om op die manier hoger te komen. (of grote tandwielen die daarmee de andere kant op draaiden waardoor je ze kon gebruiken als lift)
    *Fast Forward, al weet ik niet meer of dat ergens goed voor was.
    _
    Grappig was ook dat die game als eerst de harddisk echt benutte voor de gameplay. Als je het level gehaald had kon je een volledige replay zien van wat je had uitgespookt, wat natuurlijk vrij uniek is voor een platform game.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Wow, dat klinkt eigenlijk verbluffend. Ik heb hem nooit gespeeld, maar in had altijd het idee dat de meeste mensen het destijds maar een suf spel vonden. Nu ik dit heb gelezen word ik juist erg nieuwsgierig!

        /   Beantwoorden  / 
  4. Arend

    Eric, even off-topic maar ik gehoord dat de Katamari Damacy Forever(denk dat je het zo spelt)demo nu online staat in de Japanse store

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Dat gerucht klopt. Ik heb hem gedownload en hij viel mij een beetje tegen. De ene helft van de demo voelt nauwelijks als Katamari (plantjes watergeven met een waterbal), en de andere helft is een remake van een oud level. Dat speelt natuurlijk nog net zo lekker als voorheen, maar de vernieuwde graphics vond ik vrij lelijk en de presentatie is nog steeds verschrikkelijk (veeeeel tekst, eindeloze gesprekken met The King, score berekenen duurt een eeuwigheid). Ik had gehoopt dat Nacmo voor de PS3 eea wat zou stroomlijnen. Zodra hij uit is koop ik hem natuurlijk toch, zo ben ik dan ook wel weer, maar als Katamari-fan ben ik teleurgesteld. Zal hem dit weekend wel nog een keer aanbevelen voor mensen die katamari nog nooit gespeeld hebben. :)

        /   Beantwoorden  / 
  5. Randolph

    Ik vind alle RenC’s waar je Clank niet op je rug hebt een stuk minder leuk. zoals Gladiator, die was ook echt anders, wel oke, maar anders.

    Deze ook weer, ik denk wel dat ik hem ga halen als ie platinum is, maar dan voor de leuke grappen. Niet voor de gameplay. Het leukste was gewoon altijd dat clank steeds meer krachten kreeg (bij deel 1 en 2 en volgens mij zelfs 3 ).

    maar bij de laatste had ie ook gelijk al alles, dat was wel jammer.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.