Dark Souls II wordt toegankelijker


“I personally am the sort of person who likes to be more direct than subtle. Dark Souls II will be more straightforward and more understandable.”

Een spelserie die bekend staat om zijn hoge moeilijkheidsgraad simpeler en begrijpelijker maken? Als dat maar goed gaat. Fans reageren bijna unaniem teleurgesteld op dit nieuws (op forums en in de reactievelden van grote gamesites). Nu is het een bekend gegeven dat fans altijd doodsbang zijn voor verandering, maar in dit geval hebben ze een punt: een makkelijke Dark Souls zou geen échte Dark Souls meer zijn.

Het citaat is afkomstig van Tomohiro Shibuya, een van de twee regisseurs die aan het roer staan van Dark Souls II. De ander heet Yui Tanimura. Die namen hoef je verder niet te onthouden, maar het is wel interessant om te weten dat Hidetaka Miyazaki (de regsiseur van Demon’s Souls en de eerste Dark Souls) zich niet met dit nieuwe spel bemoeit. Dat verklaart misschien de koerswijziging.

Het tijdschrift Edge is trouwens opvallend positief (en zij hebben het spel al gezien). Volgens hen wordt Dark Souls II niet zozeer makkelijker, maar vooral toegankelijker. De “World Tendency” in Demon’s Souls en de “Covenants” in Dark Souls worden genoemd als voorbeelden van ontoegankelijke spelsystemen die de nieuwe regisseurs beter zouden uitleggen. Dat klinkt eigenlijk als een fijne verbetering, maar misschien ben ik niet hardcore genoeg.

Een uitgebreide preview van Dark Souls II staat in het nieuwste nummer van Edge, dat vanaf 20 december in de boekhandel ligt.

[g.forum]

Lees ook:Eerste trailer Dark Souls III
Lees ook:Dark Souls moeilijker en uitgebreider dan Demon´s Souls
Lees ook:Kijk dit: Project Dark van Demon’s Souls-ontwikkelaar From Software
Lees ook:Bekijk de eerste 18 minuten van Bloodborne
Lees ook:De invloed van Bloodborne op Dark Souls 3

5 reacties op “Dark Souls II wordt toegankelijker

  1. Berend Jan

    Als ze alleen al zorgen dat de goede items de goede beschrijving hebben is het spel al veel toegangkelijker…
    .
    Toegankelijker is bij dark zoals toch zoiets als een stem die even uitlegt dat linksaf een domme actie is…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Zo’n stem lijkt me vreselijk! De charme van het spel is juist dat je domme dingen kunt doen (zoals gebieden betreden waar je nog lang niet klaar voor bent). Als ze dat aanpassen halen ze echt de ziel uit Dark Souls.
      .
      Aan de andere kant: wat meer duidelijkheid wat betreft de items en upgrades zou ik inderdaad wel fijn vinden. Een goede uitleg van wat ieder item doet en hoeveel ervaringspunten je nodig hebt om het te gebruiken. Enzo.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gulzt

        mee eens, ik vind het ook zonde dat ik op wiki moet ontdekken dat ik allemaal items verspilt heb in een convenant waar ik nooit wat aan ga hebben. Die trail en error tijd (ff weer hele spel opnieuw spelen) heb ik niet.

        Dus voorlopig ben ik voorzichtig positief op dit bericht

          /   Beantwoorden  / 
    1. Berend Jan

      Alsof dat gaat lukken, er zijn nog niet veel ondertekeningen, de WiiU zou een prachtige toevoeging kunnen zijn voor deze game. Maar dat gaan ze niet doen het is gewoon te duur om ook een WiiU versie te maken(en niemand kan je game electronisch kopen in europa (dank u Duitsland) omdat het 18+ is.
      .
      Of Nitendo moet ze een zakje met geld toestoppen dat zou wel helpen een miljoentje extra om het spel op de WiiU te brengen moet wel mogelijk zijn. Maar dan nog hoeveel gamers ga je hiermee naar de WiiU trekken? Echte gamers hebben al een 360 of een PS3.
      .
      Je moet ze met exclusieve titels halen alles wat een 3e deel in een serie is (zoals ME3, AC3, en dan Dark Souls 2(wat ook een deel 3 is)) die gaan te weinig mensen op een WiiU spelen.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.