De invloed van Bloodborne op Dark Souls 3

ds3
“There are traces of Bloodborne in the combat, too. While the new hero is no Hunter, he certainly seems more agile than before. The backstep in particular has been sped up, and a longsword is swung more quickly too, with no apparent damage penalty.”

Volgens gamestijdschrift Edge is de invloed van Bloodborne voelbaar in de gevechten van Dark Souls 3. Net als in dat PS4-spel is de nieuwe held(in) leniger en vooral sneller dan Souls-spelers gewend zijn. Zware aanvallen nemen minder tijd in beslag en het is makkelijker om vijanden te ontwijken. (Hoewel je natuurlijk ook gewoon kunt blocken met je schild – zo radicaal als Bloodborne (waar helemaal geen schilden in voorkwamen) is de verandering ook weer niet).

Edge gaat ook dieper in op de nieuwe zwaardtechnieken in Dark Souls 3. Eén aanval wordt bijvoorbeeld omschreven als “a tornado of flashing steel” die meerdere vijanden tegelijk kan uitschakelen. Het enige nadeel is dat spelers eerst een kwetsbare houding moeten aannemen – de ready stance – voordat ze de nieuwe aanvallen kunnen uitvoeren. Klinkt als een interessante aanvulling op backstab, de enige superaanval die Dark Souls tot nu toe kende.

Dark Souls 3 is in ontwikkeling voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De release staat nog steeds gepland voor “early 2016″.

Kijken op YouTube

Neo-games.blog forum

Lees ook:Een reclamespotje voor Bloodborne
Lees ook:De opvolger van Dark Souls heet Bloodborne
Lees ook:Een fanatieke Souls-fan kijkt naar Bloodborne
Lees ook:Eerste trailer Dark Souls III
Lees ook:Bloodborne DLC The Old Hunters op 24 november

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.