Dark Souls moeilijker en uitgebreider dan Demon´s Souls


“The biggest change, according to Hidetaka, is in the area of exploration. The action battle component is an important element, but on top of this, exploration of a large, seamlessly connected field is an important element. You walk to areas that you can see far off in the distance.

All the maps are connected, rather than having you move to each area from a shrine. This time, you head off on a journey from a large base of operations, and find smaller bases along the way as you progress further and deeper into your adventure.”

De spirituele opvolger van Demon’s Souls (andere vervloekte wereld, zelfde ontwikkelaar) heet Dark Souls. En hou je vast: regisseur Miyazaki Hidetaka vertelde gamestijdschrift Famitsu dat zijn nieuwe project “nog veel moeilijker” wordt dan die onverwachte hit uit 2009. Dat belooft wat.


De eerste Demon’s Souls was slecht voor mijn zelfvertrouwen. Ik had me enorm verheugd op die “ouderwets moeilijke” actie-RPG, maar ik heb hem uiteindelijk nooit uitgespeeld. O zeker, het rondlopen door vervallen ruïnes en de gevechten met gigantische eindbazen vond ik prachtig, maar ik werd nerveus van alle keuzes. Honderden wapens, tientallen manieren om experience points te besteden… het leek mijn echte leven wel. Wat Demon’s Souls me vooral heeft geleerd is dat ik echt niet van RPG’s houd.


En toch begint het weer te kriebelen als ik Famitsu’s preview van Dark Souls lees. Die grote aaneengesloten wereld klinkt als een enorme verbetering en volgens Hidetaka hoeven spelers aan het begin ook geen beroep meer te kiezen. Dat is in ieder geval één keuze minder. Nu maar hopen dat “more freedom of play style” ook betekent dat er een optie komt om automatisch te levelen. Dark Souls verschijnt later dit jaar in Japan en Namco Bandai belooft dat de rest van de wereld deze keer geen anderhalf jaar hoeft te wachten op hun gelocaliseerde versie.

Nog meer goed nieuws: Dark Souls verschijnt ook voor de Xbox 360.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Kijk dit: nieuwe trailer van From Software’s Dark Souls
Lees ook:De opvolger van Dark Souls heet Bloodborne
Lees ook:Dark Souls II wordt toegankelijker
Lees ook:Kijk dit: Project Dark van Demon’s Souls-ontwikkelaar From Software
Lees ook:Eerste trailer Dark Souls III

4 reacties op “Dark Souls moeilijker en uitgebreider dan Demon´s Souls

  1. Gulzt

    Haha, zo hey, dat begin van die soundtrack: “Carmina Burana” plagiaat ten top!!

    Maar man prachtig wat een nieuws! Ik heb Demon’s Souls wel helemaal uitgespeeld en het is een ervaring geweest waar ik nog wel eens van droom. Dit is de meest geweldige playstation game aller tijden wat mij betreft.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Dat is dan ook wel het meest gekopieerde stukje klassieke muziek aller tijden, volgens mij. Ik hoor in films en games voortdurend composities die daar duidelijk op zijn geïnspireerd.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gulzt

        zeker, maar zo letterlijk? Ik was verrast :-)

          /   Beantwoorden  / 
  2. Tom

    ZIN IN!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.